عصر خودرو

قرارداد توتال، سایر شرکت‌ها را برای ورود به بازار ایران ترغیب می‌کند

عصر بازار- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قرارداد اخیر که برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بسته شده، سایر شرکت‌ها را برای ورود به بازار ایران ترغیب می‌کند ضمن اینکه در استفاده از میادین مشترک و افزایش ضریب بازیافت تاثیرگذار است.

قرارداد توتال، سایر شرکت‌ها را برای ورود به بازار ایران ترغیب می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، جلال میرزایی با اشاره به اینکه «تفاهمنامه قرارداد اخیر با توتال، شرکت بین‌المللی چین و پتروپارس در آبان ماه سال گذشته انجام شده بود» گفت: طی این مدت تلاش‌هایی انجام شد تا این قرارداد منعقد نشود. در حالی که فاز 11 یکی از فازهای پیچیده پارس جنوبی است که فعالیت آن نیاز به تکنولوژی بالا و جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

    وی افزود: قرارداد توتال یکی از قراردادهای بسیار خوبی است که انجام شده و می‌تواند سایر شرکت ها را برای ورود به بازار ایران ترغیب کند. آن هم در شرایطی که آمریکا تلاش می کند تا در این موارد چالش ایجاد کند.

    این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین بیان کرد: عده‌ای نقد دارند و این قرارداد را استعماری دانسته و یا با قرارداد دارسی مقایسه می کنند. عده ای هم می گویند خیانت است، اما ما بر این نظر هستیم که این افراد از کلی‌گویی‌هایی که بسیار هم مشکوک است فاصله بگیرند، زیرا این نوع برخوردها کمکی به منافع ملی ما نمی کند.

    نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: قرارداد توتال براساس IPC منعقد شده و در بازیافت و استفاده از میادین مشترک تاثیر به سزایی دارد و جا دارد که در این زمینه از وزارت نفت حمایت به عمل آید.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: واقعیت این است که این قرارداد فقط بحث سرمایه نیست بلکه دانش فنی، تکنولوژی و افزایش ضریب بازیافت را هم به دنبال دارد.

    برچسب ها