عصر خودرو

مدیر روابط عمومی فرابورس ایران:

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در مسیر تعادل است

عصر بازار- مدیر روابط عمومی فرابورس ایران در خصوص شرایط کنونی عرضه و تقاضا در بازار اوراق تسهیلات مسکن عنوان کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان و در پی آن فعال شدن بازار معاملات مسکن، شاهد استقبال بیشتر از اوراق تسهیلات نیز هستیم و با وجود اینکه متقاضیان این اوراق در این روزها بیشتر شده‌‌اند، قیمت این تسهیلات روند متعادلی را در پیش گرفته و افزایش نیافته است.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در مسیر تعادل است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مبینا بنی‌اسدی در خصوص فراز و فرودهای قیمت اوراق تسهیلات مسکن توضیح داد: از آغاز سال 95 تا کنون نه تنها قیمت تسه‌ها افزایش نیافته، بلکه شاهد کاهش تدریجی قیمت‌ها بوده‌ایم؛ برای مثال متوسط قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فروردین‌ماه سال 96 حدود 70 هزار تومان بود که این رقم از ابتدای سال گذشته تا حال حاضر کم‌ترین میانگین قیمتی بوده است.

    بنی‌اسدی با بیان اینکه معمولا اوج تقاضای اوراق گواهی تسهیلات مسکن در طول سال مربوط به ماه‌های پایانی فصل بهار و آغازین تابستان است، افزود: با در نظر گرفتن این مسئله شاهد هستیم که میانگین قیمت اوراق تسهیلات مسکن در تیرماه 95 حدود 88 هزار تومان بوده در حالی که این رقم در سال 96 به 75 هزار تومان رسیده یعنی 13 هزار تومان کاهش یافته است.

    وی در پایان کاهش قیمت اوراق گواهی تسهیلات مسکن را در سال جاری نسبت به سال گذشته یادآور شد و گفت: در حال حاضر نیز میانگین قیمت‌ها در بازه 73 تا 75 هزار تومان در نوسان است که در مجموع نشانگر آن است که قیمت این اوراق در مسیر تعادل قرار دارد.

    گفتنی است که یکی از راه‌های تامین منابع مورد نیاز افراد برای خرید مسکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خرید اوراق تسهیلات مسکن است. اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن یا «تسه» که هر برگه آن 500 هزار تومان ارزش دارد توسط بانک مسکن منتشر می‌شود و با هدف دریافت وام خرید یا ساخت خانه از بانک مسکن اعطا می‌شود تا از این طریق متقاضیان بدون انجام سپرده‌گذاری و در زمان کوتاه بتوانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند. از سال 1389 فرابورس ایران سازوکار مشخصی برای

    خریدوفروش این اوراق تعریف کرد و از همان زمان تصمیم قیمت این اوراق در تابلو اوراق تسهیلات مسکن بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

    برچسب ها