عصر خودرو

افزایش ۴۷ تومانی نرخ دلار در تیر ماه

عصر بازار- دلار آمریکا در دو دهه اول تیر ماه ۴۷ تومانی را تجربه کرد.

افزایش ۴۷ تومانی نرخ دلار در تیر ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بازار ارز در چهارمین ماه سال دستخوش نوساناتی شده است و برخی ارزها از جمله دلار با شیب ملایم سمت و سوی افزایشی پیدا کردند؛ به طوری که طی حدود 18 روز گذشته دلار آمریکا در بازار داخلی 47 تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

    دلار آمریکا در نخستین روز تیر ماه امسال به طور متوسط با نرخ 3744 تومان در بازار فروخته شد و در روزهای بعد روند افزایشی نرخ این نوع ارز کلید خورد. در سومین روز تیر ماه این نرخ به 3757 تومان رسید و در هشتم تیر دلار با قیمت 3768 تومان در بازار آزاد داد و ستد شد.

    در ادامه ماه و در دهمین روز اولین فصل تابستانی نرخ دلار به 3789 تومان رسید. در دوازدهمین روز روند قیمت دلار معکوس شد و به 3779 تومان کاهش یافت اما در روزهای بعد مجددا نرخ دلار به 3789 تومان رسید.

    در حال حاضر قیمت دلار به 3792 تومان افزایش یافته است تا در مجموع این ارز دربازار تیر ماه تاکنون 47 تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

    محمد کشتی آرای - رییس اتحادیه طلا و جواهر - درباره افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار داخلی سکه و طلا عنوان کرد که نوسان قیمت ارز در بازارهای جهانی طبیعتا باعث شده است قیمت دلار در بازار داخلی بالا برود. همین افزایش قیمت دلار سبب شد به نسبت آن مقدار کاهشی که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته داشته است، کاهش قیمت روی طلا و سکه در بازار داخلی اثر نداشته باشد ولی در مجموع طی هفته گذشته روند کاهشی را تا حدودی در بازار طلا و سکه داخلی داشتیم.

    برچسب ها