عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدامی راهبردی است

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی یک اقدام راهبردی است ، اظهار داشت: در کمیسیون کشاورزی با تشکیل جلسات هماهنگی با دستگاه مرتبط، بر روی این فرایند نظارت داریم.

خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدامی راهبردی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علی اکبری در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه خریدهای تضمینی به نفع بازار کشاورزی است، گفت: بعضی از محصولات کشاورزی کشور استراتژی هستند و نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم مانند گندم و ذرت که این حمایت ها بر اساس قانون است.

    وی افزود: البته به تازگی قرار شد به صورت آزمایشی چند استان خریدهای گندم هایشان از طریق بورس صورت بگیرد اما به هر حال به این دلیل که نیاز کشور است، باید ذخیره سازی شود و همچنین کشاورزان محصولات شان را نباید به ثمن بخس بفروشند.

    عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورایی اسلامی به روش های خرید گندم و دیگر محصولات استراتژیک اشاره کرد و اظهار داشت: برای بعضی از کشاورزان به صورت مستقیم از طرف دولت، محصولات شان خریداری می شود و بعضی دیگر قیمت تضمینی برای محصولات شان تعیین شده که در بورس مابه التفاوت آن توسط دولت تامین می کند.

    وی با تاکید بر اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدامی راهبردی است که توسط قانون مشخص شده است، اظهار داشت: در کمیسیون کشاورزی جلسات هماهنگی با دستگاه هایی که نسبت به خریداری و پرداخت به کشاورزان اقدام می کنند، برگزار می کنیم و به این شکل روی این فرایند نظارت انجام می دهیم. گاهی نیز مشکلات در روند کار به وجود می آید که سعی می کنیم از طریق دولت آن را حل کنیم زیرا اگر کار را رها کنیم، هم کشاورزی ضرر می کند و هم اینکه این ذخیره استراتژی دچار خطر می شود.

    برچسب ها