عصر خودرو

اختلاف پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت برای هفته جدید

سطوح حمایتی طلا می‌شکند؟

عصر بازار- پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت درباره روند بهای طلا دچار اختلاف شده است. اونس طلا اولین هفته ماه جولای را با افت حدودا ۵/ ۲ درصدی و ثبت قیمت ۱۲۱۲ دلار به پایان برد تا برخی در انتظار جهش اصلاحی و برخی در انتظار آسیب بیشتر به چهره فنی فلز زرد باشند. سطوح حمایتی طلا می‌شکند؟

سطوح حمایتی طلا می‌شکند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، آخرین نظرسنجی‌های کیتکو نشان می‌دهد در حالی که اکثر کارشناسان حرفه‌ای، کاهش قیمت‌های طلا را در هفته جاری پیش‌بینی می‌کنند، اکثر سرمایه‌گذاران خرد انتظار افزایش قیمت‌ها را دارند. در آخرین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 13 نفر معادل 68 درصد پاسخ‌دهندگان، کاهش و 4 نفر معادل 21 درصد، افزایش قیمت‌های کوتاه‌مدت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند. 2 نفر معادل 11 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. از آن سو، در نظرسنجی کیتکو از مخاطبان که بازتاب‌دهنده نگاه سرمایه‌گذاران خرد است، 814 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 386 نفر معادل 47 درصد، جهش اصلاحی و 324 نفر معادل 40 درصد، افت قیمت‌های طلا را در هفته کاری جاری که از امروز آغاز شده، پیش‌بینی کرده‌اند. 104 نفر معادل 13درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.

     

    شان لوسک، مدیر صندوق تجاری «والش تریدینگ» می‌گوید: «گزارش اشتغال‌زایی آمریکا که روز جمعه منتشر شد و ایجاد 222 هزار شغل را در ماه ژوئن نشان داد، باید دلار را تقویت کند و فلزات را تحت فشار قرار دهد.» کالین چیزینسکی، تحلیلگر ارشد موسسه «سی ام سی مارکتس» می‌گوید: «به لحاظ فنی، طلا به نظر ضعیف می‌آید. اونس اخیرا از میانگین 200 روزه پایین آمده و به روند افت خود ادامه می‌دهد. ین ژاپن هم در حال تضعیف است که نشان می‌دهد سرمایه‌ها در حال خروج از پناهگاه‌های سرمایه هستند. در کوتاه‌مدت، آزمودن کف 1200 دلاری ماه مارس دور از ذهن نیست.» نظر جسپر لاولر، تحلیلگر ارشد بازار در «گروه سرمایه لندن» هم کاهشی است: «فکر می‌کنم طلا به سوی قیمت‌های پایین‌تر حرکت می‌کند. وقتی طلا به مرز 1200 دلار رسید، باید ارزیابی خود را تجدید کنیم.» کوین گرادی، رئیس موسسه «فینیکس فیوچرز اند آپشنز» هم حرکت اونس به سوی مرز کانالی را پیش‌بینی می‌کند: «معامله‌گران کاهشی در حال بازگشت به بازار هستند.» رالف پرستون، مدیر «هریتیج وست فایننشال» هم معتقد است که با شکسته شدن مرز حمایتی 1250 دلار، حرکت به سوی سطح 1180 دلار در هفته‌های پیش رو محتمل است. کن موریسون، دبیر خبرنامه «موریسون درباره بازارها» حتی از حرکت به سوی قیمت 1176 دلار می‌گوید.

    اما همه کارشناسان هم کاهشی نیستند. فیل فلین، تحلیلگر ارشد بازار در «پرایس فیوچرز گروپ» با اشاره به تضعیف طلا در پی تشدید انتظارات درباره افزایش سیاست‌های انقباضی در جهان می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که طلا جهش خواهد داشت؛ چراکه معتقدیم خوش‌بینی به انقباض بیشتر سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا کمرنگ خواهد شد و به‌نظر می‌رسد که اروپا هم آنقدر که می‌گوید انقباضی نخواهد شد.» افشین نبوی، رئیس بخش بازرگانی «ام کا اس سوئیس» هم به محبوس شدن طلا در بازه فعلی باور دارد.

    برچسب ها