عصر خودرو

"همراه" و "فخوز" شاخص را بالا بردند

عصر بازار- امروز یکشنبه هجدهم تیرماه، شاخص تحت تاثیر معاملات همراه و فخوز سبز باقی ماند و با رشد ۱۰۳.۸۱ واحدی در مدار ۷۸ هزار و ۹۸۵ واحد ایستاد.

"همراه" و "فخوز" شاخص را بالا بردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، امروز نماد همراه حدود 58 واحد، فخوز 56 واحد، خپارس 22 واحد، خودرو 20 واحد و فولاد 9 واحد تاثیر مثبت روی شاخص داشتند و در طرف مقابل دو نماد فخاس و پترول به ترتیب 35 و 13 واحد تاثیر منفی داشتند.
    در این روز ارزش معاملات بورس 261.7 میلیارد تومان شد که نماد اخابر 2 با 108 میلیارد تومان صدر نشین ارزش معاملات بورسی ها بود.

    امروز نمادهای وبملت، خودرو، ثاژن، خپارس، آپ، شپلی و فاسمین پر بازدیدترینها بودند و در این روز نمادهای شسپا، فسپا، کطبس، ولغدر و پارسیان متوقف و در مقابل نمادهای فروس، بشهاب، پلاسک، شپارسف چکاوه، ثاباد و شسپا بازگشایی شدند، گفتنی است نماد شسپا به دلیل مجمع سالیانه متوقف شد.

    در گروه شیمیایی در حالی صف خرید شفارس و معاملات مثبت مارون، شتوکا، پاکشو و  شکلر را نظاره گر بودیم که سایر نمادهای گروه اکثرا با نوسانات منفی و افت قیمت همراه بودند، در این بین قیمت پایانی نمادهای زاگرس، خراسان و شیران حوالی صفر مثبت بود.

    نمادهای غدیس، غفارس و غسالم نمادهای صف خرید گروه غذایی  بودند و نماد غشهداب با رشد 11 درصدی به کار خود پایان داد و نمادهای غگلپا، غمینو، غپاک و غشان مثبت با رشد جزئی بودند سایر نمادهای گروه اکثرا منفی و متعادل دادوستد شدند.
    در گروه کانیهای غیر فلزی نمادهای کفپارس، کسرام، کفرا، کپشیر و کاذر در حوالی مثبت کامل قرار داشتند و دو نماد کاذر و کفرا صف خرید مابقی در آستانه صف شدن قرار داشتند، در این  گروه نماد شلیا با بیشترین افت قیمت صف فروش تشکیل داده بود.

    در گروه قندی نماد قشهد با بیشترین افت قیمت در گروه، منفی کامل  و صف فروش بود، پس از آن به ترتیب قشکر، قشیر و قپیرا منفی بودند، در طرف مقابل قثابت که در روز معاملاتی قبل کشف قیمت نشده بود بدون محدودیت نوسان معامله شد و توانست رشد 22 درصدی را ثبت کند، نمادهای قشرین، قصفها، قزوین و قهکمت نیز رشد 5 و 4 درصدی داشتند.

    در گروه فلزات اساسی ابتدای بازار اکثر نمادهای گروه با معاملاتی منفی همراه بودند و صف خرید نماد فنوال و معاملات مثبت نمادهای فولای و ارفع قابل توجه بود ولی نهایتا نمادهای فروس (بازگشایی پس از مجمع سالیانه) و ارفع با صف خرید به کار خود خاتمه دادند، فنوال صف خود را عرضه کرد و نماد فخوز رشد 6 درصدی( به دلیل عدم کشف قیمت در روز قبل و بازگشایی بدون محدودیت نوسان) داشت.

    در گروه حمل و نقل نماد حسیر پس از رشد روزهای اخیر خود امروز متعادل شد و  با 14.5 میلیون حجم معامله در حاشیه 2 درصد مثبت امروز را به پایان برد، مابقی نمادهای گروه همگی منفی بودند به جز دو نماد حپارسا و حریل که در حوالی صفر مثبت قیمت پایانی قرار گرفتند.

    معاملات مثبتی را در گروه خودرویی نظاره گر بودیم به نحویکه نمادهای بسیاری در نزدیکی آستانه بالا قرار داشتند و شاهد صف خرید نمادهای خریخت، خکاوه، خپارس، ورنا، خلنت و خپویش بودیم، خزامیا در آستانه صف خرید به کار خود خاتمه دادو خوساز که صف خردی بود، صفش را عرضه کرد.

    گروه ساختمانی معاملات متعادلی را تجربه کرد که در این میان ثعمرا رشد 11 درصدی را پس از بازگشایی ثبت کرد، نمادهای ثپردیس با رشد 4 درصدی، ثاپاد در حاشیه 2 درصد مثبت، ثتران 1 درصد مثبت و وآذر در آستانه صف خرید به همراه وساخت با رشد 0.7 درصدی سایر نمادهای مثبت گروه بودند.

    در ابتدای بازار در گروه آی تی شاهد صف خرید سنگین در نماد مداران و همچنین صف خرید نماد مرقام در کنار معاملات مثبت سایر نمادهای گروه بودیم، در پایان مداران علی رغم شفاف سازی و تاکید بر عدم تغییرات در وضعیت شرکت با صف خرید 17 میلیونی و مرقام در حاشیه 4 درصد مثبت با عرضه صف خرید به کار خود خاتمه دادند.

    برچسب ها