عصر خودرو

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک آینده :

دیکته کردن سمت و سوی قیمت سهام بر عهده سرمایه‌گذار است

عصر بازار- یک مقام مسئول معتقد است؛ دیکته نمودن حدود قیمت و سمت و سوی افزایش و کاهش درحوزه اختیارات و تصمیمات سرمایه گذار است و مقام ناظر صرفا در این خصوص اطلاع رسانی می نماید.

دیکته کردن سمت و سوی قیمت سهام بر عهده سرمایه‌گذار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، فردین آقا بزرگی در خصوص تاثیر سفته بازی در بازار سهام گفت : سفته بازی ذات بازار است و افرادی که با این سیاست در بورس خرید و فروش می نمایند در نهایت موجب ایجاد تعادل در قیمت سهام و کاهش میزان نوسان قیمت خواهند شد.

    وی افزود:  کنترل این موضوع که اشخاصی به صورت گروهی یا انفرادی اقدام به این فعالیت می نمایند وظیفه ناظر بازار است و چنانچه معاملات برخلاف جهت و اطلاعات موجود باشد و روندی غیر طبیعی داشته باشد، قبل از هرگونه اقدام صرفا باید این موضوع را درمعرض اطلاع عموم قرار دهد.

    مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک آینده تصریح کرد: همانگونه که در بیشتر  بورس های دنیا نیز چنین روالی وجود دارد ابتدا معاملات دقیقا بررسی و به شرط وجود ابهام و معاملات مشکوک به دستکاری و یا استفاده از اطلاعات نهانی ، موضوع بلافاصله  اطلاع رسانی می شود.

    به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه ؛ مسئولیت استفاده از اطلاعات دردرجه اول بر عهده سرمایه گذار است و چنانچه منبع رسمی و دارای مجوزی وجود نداشته باشد قاعدتا این اطلاعات موثق نبوده و از دید سرمایه گذار باید از درجه اهمیت و وثوق کمتری  برخوردار باشد .

    وی با بیان اینکه  اگر مبنای تصمیم گیری در امر سرمایه گذاری چنین اطلاعاتی، غیر رسمی و غیر موثق باشند مسئولیت متوجه استفاده کننده است، بیان داشت:  در مقابل مجاری رسمی و دارای مجوز باید از سوی مقام ناظر معرفی و مشخص شوند و در بهترین حالت ممکن اگر تحلیل اطلاعات بصورت جمعی و تبادل نظر واجدین شرایط صورت بپذیرد بسیار ایده آل است.

    آقا بزرگی این را هم یاد آور شد؛ همانگونه که در ابتدای امر توسط سازمان بورس بدین شکل تعریف شد پس از قرار گرفتن اطلاعات برروی کدال اشخاص داری مجوز بتوانند اطلاعات منتشره را بررسی و نظر و تحلیل خود را درآن سایت وارد نمایند.

    وی با اشاره به اینکه طبیعی ترین حالت ممکن در ارزیابی و تحلیل برآیند اختلاف نظر کارشناسان و فعالان بازار است، اظهارداشت:  انتظار براین است که پس از  انتشار اطلاعات شفاف و قابل دسترسی برای آحاد استفاده کنندگان، سرمایه گذاران بتوانند نظر خود را با تعیین قیمت مورد نظر خود در سامانه معاملات اعمال نمایند .

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده معتقد است؛  دیکته نمودن حدود قیمت و سمت و سوی افزایش و کاهش درحوزه اختیارات و تصمیمات سرمایه گذار است و مقام ناظر صرفا در این خصوص اطلاع رسانی می نماید.

    وی در خصوص ضرورت اف بی آی در بازار سرمایه نیز خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه لزومی به ایجاد اف بی آی نیست و صرف انتشار اطلاعات و دسترسی منصفانه به همراه حضور گسترده فعالان بازار اعم از سفته بازان و سایر معامله گران می تواند با وسعت بخشیدن به حجم معاملات موجب جلوگیری از عملیات سوء شود؛  بنابراین با مکانیزم عرضه و تقاضای واقعی ، بازار خود را متعادل ساخته و میزان نوسانات و سوء جریانات را به حداقل خواهد رساند.

    برچسب ها