عصر خودرو

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس:

پرونده‌های تخلفاتی اشخاص تحت نظارت در جریان رسیدگی است

عصر بازار- از ابتدای سال ۹۶ تاکنون تعداد ۱۰۱ گزارش تخلف جدید توسط واحدهای نظارتی سازمان و بورس ها در حوزه ناشران و بازار و کارگزاران به کمیته رسیدگی به تخلفات واصل شده و این کمیته در این مدت ۸۹۶ تصمیم اعم از قرار و حکم صادر کرده است. از این تعداد گزارش تخلف، ۲۲ گزارش مربوط به کارگزاران، ۵۶ گزارش مربوط به ناشران، ۱۷ گزارش مربوط به نهادهای مالی و باقی آن مربوط به سایر اشخاص تحت نظارت همچون تشکلهای خود انتظام است.

پرونده‌های تخلفاتی اشخاص تحت نظارت در جریان رسیدگی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سید مرتضی شهیدی، مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: از این تعداد تصمیم، 93 مورد از آنها منجر به صدور رأی در کمیته رسیدگی به تخلفات شده و در این مدت به منظور صدور آرایی همچون جریمه نقدی و سلب صلاحیت، 382 قرار ارجاع به هیأت رسیدگی به تخلفات نیز صادر و هیأت نیز تاکنون 286 مورد از آنها را مورد بررسی و تأیید قرار داده که منتهی به صدور رأی بدوی شده است.

    وی با بیان اینکه کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان بورس در اجرای ماده 5 دستورالعمل رسیدگی به تخلفات اشخاص موضوع ماده 35 قانون بازار اوراق بهادار، 421 قرار ارجاع به تشکل های خودانتظام صادر کرده است، گفت: از کل احکام صادره توسط هیأت رسیدگی به تخلفات در این مدت، تعداد 142 رأی شامل جریمه نقدی مجموعا به مبلغی بیش از 28 میلیارد ریال صادر شده است.

    شهیدی گفت: همچنین 92 اخطار، 35 تذکر، 10 سلب صلاحیت و سایر مجازات ها از جمله محرومیت و لغو گواهینامه و مجوز نیز صادر شده که با لحاظ سوابق انضباطی متهمین به تخلف، در خصوص یکایک آن­ها توسط کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم گیری شده است.

    مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان افزود: مراجع رسیدگی به تخلفات در صورت دریافت گزارش تخلف از نهادهای نظارتی طبق روال قانونی اقدام به رسیدگی و صدور رای مقتضی می کنند و در عین حال چنین امری صرف نظر از بعد بازاری ناشران و نهادهای مالی بوده و لازم است سرمایه گذاران به اتکای اسناد و مدارک و صورتهای مالی ناشران اقدام به معامله کرده و از هیاهوی برخی اشخاص سودجو متاثر نشوند.

    برچسب ها