عصر خودرو

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس:

۳ پرونده تخلفاتی مواد ویژه لیا در حال پیگیری است

عصر بازار- مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس از تشکیل سه پرونده تخلفاتی درخصوص شرکت مواد ویژه لیا خبر داد.

۳ پرونده تخلفاتی مواد ویژه لیا در حال پیگیری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس پرس، سید مرتضی شهیدی، درباره شرکت مواد ویژه لیا که طی 44 روز کاری با رشد قیمت 282 درصدی همراه بود، گفت: در مورد این شرکت فرابورسی اقداماتی انجام شده که اکنون در جریان است و باید منتظر نتیجه نهایی بود.

    وی توضیح داد: راجع به این شرکت سه مورد، در حوزه های تخلفات بازار، تخلفات حوزه اطلاع رسانی و صلاحیت مدیران تشکیل پرونده شده و کمیته رسیدگی به تخلفات هم پیشنهاد رای به هیات داده است که در فرایند تایید و ابلاغ قرار دارد.

    این مقام مسئول ادامه داد: یکی از پرونده ها بنا بر دارا بودن وصف مجرمانه در مرحله مستند سازی جهت ارسال به دادسرای جرایم اقتصادی است. چرا که أساسا در کنار رسیدگی های انضباطی سازمان به تخلفات و عند الاقتضاء و پس از احراز تخلف و صدور آرا شامل تذکر و اخطار و سلب صلاحیت مدیران و نیز جریمه نقدی تا 250 میلیون تومان برای هر عضو هیات مدیره دخیل، دادگاه هم بررسی  های لازم را انجام و حسب مورد احکام کیفری صادر می کند.

    به گفته شهیدی از جمله این مجازات های کیفری می توان به حبس از سه ماه تا یک سال و جزای نقدی 2 تا 5 برابر سود به دست آمده ناشی از جرم و یا 2 تا 5 برابر زیان متحمل نشده ناشی از جرم در صورت اثبات اشاره کرد.

    وی در برابر این سوال که از چه زمانی برای "شلیا" تشکیل پرونده شده، توضیح داد: با توجه به سه مورد تشکیل پرونده در زمان های 17 آبان، 28 بهمن و 11 اسفند سال گذشته به دلیل تخلفات بازاری، افشای اطلاعات و صلاحیت مدیریت، بررسی ها آغاز و از اشخاص دخیل در پرونده "شلیا" جهت ادای توضیحات و ارائه دفاعیات دعوت به عمل آمده که پس از تصمیم مراجع رسیدگی به تخلفات، نسبت به صدور رای مقتضی اقدام خواهد شد.

    برچسب ها