عصر خودرو

شافعی:

مساوات را برای بخش‌ خصوصی"واقعی" فراهم کنید

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه امروز در آستانه ریختن قبح فساد هستیم، گفت: باید سوگلی های اقتصادی را در برابر بخش خصوصی از بین برد.

مساوات را برای بخش‌ خصوصی"واقعی" فراهم کنید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، غلامحسین شافعی در مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به رانت‌های موجود در اقتصاد کشور، اظهار داشت: امروز در آستانه ریختن قبح فساد هستیم. باید عدالت و مساوات را برای بخش خصوصی واقعی کشور فراهم کرد و سوگلی های اقتصادی را در برابر بخش خصوصی از بین برد.

     وی بر لزوم توجه ویژه به بخش صنعت اشاره کرد و گفت: تاکنون 10 برنامه توسعه ای در کشور اجرا شده، اما با وجود بندهای مختلف توسعه ای، همچنان بخش صنعت در رده پایینی قرار دارد. در این زمینه باید واکاوی کنیم چرا در برنامه‌های توسعه صنعتی به نتایج مناسبی دست پیدا نکرده‌ایم.

    شافعی با بیان اینکه باید برنامه‌های آینده صنعت را برپایه تجربیات گذشته طرح ریزی کنیم تا دچار دور باطل نشویم، افزود: هرچند در برنامه‌های توسعه‌ای کشور نقش توسعه صنعتی بی بدیل است، اما نتوانسته خود را همگام با توسعه فناوری جهانی حرکت دهد. به همین دلیل امروز مهمترین مساله بخش صنعت کشور، شکاف تکنولوژیک آن با صنعت روز جهان است که این شکاف باید به عنوان یک اولویت برطرف شود.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در سال‌های 85 تا 95 بیشترین کاهش اشتغال در بخش های صنعتی و تولیدی کشور را شاهد بودیم که بالاترین صدمه و لطمه و زیان به این بخش ها بود. البته آثار تحریم ها، هزینه های تحمیلی قانون هدفمندی یارانه ها، افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ سود تسهیلات بخش های تولیدی و صنعتی کشور که همگی خارج از کنترل صنعتگران کشور بود، منجر به نا اطمینانی در این بخش ها شد.

    برچسب ها