عصر خودرو

معاون وزیر نفت در پتروشیمی خبر داد؛

حضور توتال در پتروشیمی باهدف تکمیل زنجیره ارزش

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امضای قرارداد با شرکت توتال گفت: بر اساس تاکید وزارت نفت، این شرکت فرانسوی به منظور تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی ایران حضور خواهد داشت.

حضور توتال در پتروشیمی باهدف تکمیل زنجیره ارزش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از وزارت نفت،  مرضیه شاهدایی در پایان نخستین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی که با محوریت سرمایه گذاری و توسعه در وین برگزار شد، گفت: همزمان با تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری های جدید و رفع برخی از موانع در پسابرجام، اکنون سرمایه گذاران اروپایی علاقه مند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

    وی با اشاره به امضای قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) و پتروپارس اظهار کرد: حضور شرکت توتال در صنعت پتروشیمی ایران و نهایی شدن قرارداد آتی براساس تأکید وزارت نفت مبنی بر تکمیل زنجیره ارزش خواهد بود.

    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سیاست‌گذار و تسهیل گر این صنعت به دنبال برنامه ریزی برای جذب سرمایه‌های جدید به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای است، افزود: پیرو این سیاست‌ها، همایش‌هایی در داخل کشور برگزار شده است.

    شاهدایی ادامه داد: با توجه به وجود تجربه و سرمایه گذاری در کنار دانش فنی در اتریش، این کشور برای برگزاری نخستین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی انتخاب شد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: افزون بر سرمایه گذاران، فعالان بانکی و بیمه ای و نیز اعضای اتاق‌های بازرگانی اتریش و چند کشور اروپایی در این همایش حضوری فعال داشتند و برخی از مسائل و مشکلات موجود را مطرح و برای رفع آنها رایزنی شد.

    شاهدایی با اشاره به نشست تخصصی بانک و بیمه در این همایش اظهار کرد: حضور محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی ایران در این همایش سبب شد تا روند مذاکرات با شرایط مطلوبی دنبال شود.

    وی تصریح کرد: در جریان برگزاری همایش نماینده شرکت آی‌سی‌آی‌اس (ICIS)، وضع صنعت پتروشیمی جهان، تحولات آینده و همچنین نقش و موقعیت ایران در آینده صنعت پتروشیمی را تشریح کرد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که همه موارد مورد اشاره سبب شد تا شرکت کنندگان شناخت و آشنایی بیشتری با صنعت پتروشیمی ایران داشته باشند، گفت: پارسال 2 همایش موفق در آلمان برگزار کردیم که پیامد آن امضای تفاهم نامه با شرکت هایی مانند توتال، شل، باسف، ایر لیکوئید، لینده و نیز شرکت‌هایی از ژاپن و کره جنوبی بود که این تفاهم نامه ها در حال نهایی شدن هستند.

    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: امید است همایش امسال در اتریش نیز با برطرف شدن برخی از موانع منجر به حضور شرکت‌ها و سرمایه گذاران جدید در کشورمان شود.

    وی با اشاره به تجربه شرکت هایی مانند باسف، توتال و یا شل در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: اما گاهی برخی از شرکت‌ها که تمایل به سرمایه گذاری دارند فعالیتی در صنعت پتروشیمی نداشته اند که ما به آنها طرح ها را معرفی کرده و برایشان شریک ایرانی معرفی می کنیم.

    نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با حضور سفیر ایران در اتریش، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و بیش از 170 شرکت بین المللی از کشورهای مختلف اروپایی و غیراروپایی در اتاق بازرگانی اتریش-وین به مدت دو روز (پنجشنبه و جمعه، 15 و 16 تیرماه) برگزار شد.

    براساس این گزارش، این همایش دو روزه با هدف بررسی راهکارهای توسعه صنایع میان دستی و پایین دستی از طریق جذب سرمایه گذاران ملی و بین المللی و انتقال فناوری به وسیله همکاری‌های مشترک با شرکت‌های مهم بین المللی برپا شده بود.

    برچسب ها