عصر خودرو

در قالب BOO؛

بخش خصوصی در تاسیسات پشتیبانی خارک سرمایه‎گذاری می‎کند

عصر بازار- بخش خصوصی در چارچوب قرارداد ساخت، تملک و بهره‎برداری(BOO) برای تامین آب و برق مورد نیاز شرکت پایانه های نفتی ایران در منطقه عملیاتی خارک مشارکت می‎کند.

بخش خصوصی در تاسیسات پشتیبانی خارک سرمایه‎گذاری می‎کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد بر اساس مصوبات هیئت مدیره این شرکت، از توانایی بخش خصوصی در تامین آب و برق مورد نیاز شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارک در چارچوب قرارداد BOO استفاده می‌شود.

    بر اساس این مصوبه، احداث نیروگاه برق با ظرفیت 5۰ مگاوات در جزیره خارک در چارچوب قرارداد BOO متناسب با مصرف این منطقه در دستور کار شرکت پایانه های نفتی ایران است و احداث این واحد نیروگاهی می تواند ضمن تامین انرژی مورد نیاز واحد آب شیرین کن از طریق انرژی گرمایی توربین‌های گازی این نیروگاه، مصرف انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری و پشتیبانی را کاهش دهد.

    بر اساس مصوبه یاد شده، مقرر شد شرکت پایانه‌های نفتی ایران با استفاده از تجربه و خدمات مشاوران ذیصلاح نسبت به تعیین نرخ، تهیه و ارائه اسناد مناقصه با رعایت قوانین و مقررات اقدام و نتیجه را برای اقدام‌های بعدی به مدیریت برنامه ریزی تلفیقی اعلام کند.

    جزیره خارک حدفاصل ٣8 کیلومتری بندر گناوه در خلیج فارس واقع شده است.

    برچسب ها