عصر خودرو

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی تشریح کرد:

علت توقف پالایشی ها و زمان برگزاری مجمع بانک صادرات

عصر بازار- رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی، بازگشایی نماد بانک صادرات را منوط به ارائه اطلاعات ۱۲ ماهه سال ۹۵ دانست و اعلام کرد در صورتی که بانک صادرات قصد برگزاری مجمع سالانه را تا پایان تیرماه داشته باشد، باید صورت های مالی حسابرسی شده را ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع ارائه کند.

علت توقف پالایشی ها و زمان برگزاری مجمع بانک صادرات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علی بیگ زاده، با بیان مطلب فوق گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار برای بازگشایی نماد بانک صادرات با توجه به الزامات آیین نامه افشاء و همچنین پوشش نامتوازن بودجه در مقطع 9 ماهه سال 95، در خواست ارائه صورت های مالی حسابرسی نشده سال 95 را داشته که علیرغم گذشت بیش از 4 ماه از سال 95 این مهم تاکنون محقق نشده است.

    وی با بیان لزوم رعایت قوانین و ارایه اطلاعات برای بازگشایی و بازگشت نماد به بازار اظهار داشت: در صورتی که هیات مدیره بانک صادرات پیگیر برگزاری مجمع سالانه در موعد مقرر و حداکثر تا قبل از اتمام تیرماه باشد، صورت های مالی حسابرسی سال 95 ده روز قبل باید ارائه شود.

    بیگ زاده در خصوص لحاظ شدن سود مطالبات بانک صادرات از دولت در صورت های مالی جدید گفت: امیدواریم تا قبل از بازگشایی نماد بانک صادرات، نتیجه رایزنی ها از دولت نهایی و نماد با وضعیتی روشن باز شود.

    این مقام مسوول در ادامه گفتگو با "سنا" به علت توقف پالایشی ها اشاره کرد و گفت: شرکت های پالایشی امروز به دلیل اعلام تعدیل مثبت  و بعد از آنکه به طور مکتوب درخواست توقف نماد داشتند، متوقف شدند.

    وی در این خصوص توضیح داد: از آنجایی که شرکت های پالایشی جزییات نرخ خوراک و نرخ فروش خود را از شرکت پالایش و پخش فرآورده ای نفتی می گیرند، در اطلاعات ارسالی جدید پالایش و پخش سود سال مالی 95 این شرکت ها با تعدیل مثبت همراه شده است.

    بیگ زاده در خصوص خبر تعدیل مثبت ناشی از برگشت برخی ذخایر پالایشگاهی ها ابراز داشت: تا کنون خبری در این خصوص از طرف شرکت های پالایشی به سازمان بورس ارسال نشده است.

    برچسب ها