عصر خودرو

اوپک این بار تولید نفت نیجریه و لیبی را محدود می‌کند

عصر بازار- اسپوتنیک اعلام کرد، اوپک قصد دارد برای کشورهای نیجریه و لیبی که پیش از این از توافق اوپک معاف بودند، محدودیت تولید اعمال کند.

اوپک این بار تولید نفت نیجریه و لیبی را محدود می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در حال بررسی طرح اعمال محدودیت تولید برای نیجریه و لیبی است. این تصمیم که از سوی رسانه‌های آمریکایی اعلام شده است با هدف افزایش تأثیر‌گذاری بیشتر توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی انجام می‌پذیرد که اواخر سال گذشته میلادی بین اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت امضا شد.

    وال‌استریت ژورنال بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقات انرژی JBC اعلام کرده است که لیبی تولید نفت خود را از 400 هزار بشکه در روز در ماه اکتبر سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز طی هفته‌های اخیر افزایش داده است. از سوی دیگر نیجریه نیز در این مدت تولید نفت خود را 200 هزار بشکه روزانه بالا برده است. افزایش تولید نفت این دو کشور به تشدید نگرانی‌ها نسبت به کاهش اثرگذاری توافق اوپک و دیگر کشورهای نفتی برای محدود کردن عرضه نفت به بازار جهانی منجر می‌شود.

    بر همین اساس از نمایندگان لیبی و نیجریه برای شرکت در اجلاس وزرای کمیته نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت دعوت شده است.

    بر اساس این گزارش به نقل از منابع آگاه ارائه شده‌اند اوپک و روسیه از این دو کشور آفریقایی خواهند خواست تا اطلاعات لازم درباره سطح تولید نفت خود را ارائه داده و این اولین قدم برای محدود کردن تولید نفت این دو کشور خواهد بود.

    در دو ماه پایانی سال گذشته میلادی اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک توافق کردند تا مجموع 1.8 میلیون بشکه از عرضه نفت خود به بازار جهانی را بکاهند. این توافق در ماه گذشته میلادی نیز توسط این کشورها تمدید شد.

    برچسب ها