عصر خودرو

مدیرعامل «شپترو» در گفت و گو با «عصربازار»:

افزایش سرمایه «شپترو» در مرحله آخر معافیت مالیاتی

عصر بازار- به گفته مدیرعامل پتروشیمی آبادان، با توجه به پایان دوران تعمیرات اساسی شرکت پتروشیمی آبادان و کاهش تولید پی وی سی جهانی، این شرکت سال خوبی را در پیش رو خواهد داشت.

افزایش سرمایه «شپترو» در مرحله آخر معافیت مالیاتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    مسعود جبرئیلی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی آبادان در گفت و گو با پایگاه تحلیلی و خبری «عصربازار» در خصوص وضعیت فعلی شرکت گفت: پتروشیمی آبادان در سال 95 از یک ویرانی حتمی نجات پیدا کرد. در این سال علاوه بر تعمیرات اساسی کارخانه، افزایش تولید حدود 42 درصدی نسبت به سال 94 نیز داشتیم و صادرات در این سال نیز 32 درصد از فروش کارخانه را به خود اختصاص داد.

    او در ادامه افزود: اکنون بازسازی کل واحدهای ساختار کارخانه انجام پذیرفته و طرح های توسعه شرکت در حال اجراست. همچنین افزایش سرمایه 300 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها انجام شده و در محل حقوق صاحبان سهام است. برای معافیت مالیاتی این افزایش سرمایه، مجلس شورای اسلامی قول مساعد بررسی معافیت مالیاتی افزایش سرمایه مناطق آزاد را داده است.

    جبرئیلی همچنین خاطرنشان کرد که در سال جاری نیز حداقل 40 درصد از تولیدات پتروشیمی آبادان به بازارهای صادراتی وارد می شود. همچنین به دلیل تعطیلی چندین کارخانه در هند و چین و تعمیرات اساسی پتروشیمی های تایوان، احتمال افزایش قیمت پی وی سی در بازار جهانی قوت می گیرد که این موضوع به نفع تولیدات پتروشیمی آبادان است.

    به گزارش «عصربازار» معاملات سهام این شرکت که از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) است، اخیرا به دلیل اعلام تعدیل منفی متوقف شد، اما مدیرعامل این مجموعه معتقد است به دلیل شفافیت در عملکرد شرکت این تعدیل منفی اعلام شده و در مجمع عمومی «شپترو» که در روز 21 تیرماه برگزار می شود، اخبار خوبی از افق این شرکت به سهامداران اعلام می شود.

    برچسب ها