عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

طلا و سکه در سراشیبی قیمت

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تحلیل بازار جهانی و داخلی طلا و سکه تصریح کرد که به دنبال کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی روند نزولی پیدا کرده است.

طلا و سکه در سراشیبی قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای  ‌اظهار کرد: در هفته گذشته دو عامل اساسی باعث شد که برای سومین هفته پیایی قیمت جهانی طلا رو به کاهش باشد.

    وی ادامه داد: دو عامل اصلی باعث این روند کاهشی قیمت جهانی طلا شده است. یک دلیل افزایش قیمت دلار در بازارهای مالی بوده و دومین دلیل کاهش تقاضای خرید طلا در بازارهای جهانی است. این دو عامل باعث شده که قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کند و به طور متوسط تا کنون 20 دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در بازار داخلی پیش‌بینی می‌شد که پس از ماه رمضان افزایش تقاضا را به ویژه برای سکه داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد و داد و ستد سکه روال عادی دارد. افزایش تقاضا و درخواست مازادی برای خرید سکه در بازار مشاهده نمی‌شود.

    کشتی آرای ادامه داد:  بنابراین روال عادی داد و ستد وجود دارد و از طرفی نوسان قیمت ارز در بازارهای جهانی طبیعتا باعث شده است قیمت دلار در بازار داخلی بالا برود. همین افزایش قیمت دلار سبب شد به نسبت آن مقدار کاهشی که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته داشته است، کاهش قیمت روی طلا و سکه در بازار داخلی اثر نداشته باشد ولی در مجموع طی هفته گذشته روند کاهشی را تا حدودی در بازار طلا و سکه داخلی داشتیم.

    وی اظهار کرد: به طوری که قیمت سکه از یک میلیون و 220 هزار تومان در ابتدای هفته به یک میلیون و 213 هزار تومان رسید، یعنی حدود 7000 تومان کاهش قیمت پیدا کرد و قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز 1200 تومان به طور متوسط کاهش قیمت داشته است.

    برچسب ها