عصر خودرو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش:

صنعت پتروشیمی الهام بخش فعالیت های اقتصادی ایران است

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، در نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی در وین گفت: ایران باثبات ترین کشور منطقه و قطب الهام بخش فعالیت های اقتصادی از جمله در بخش پتروشیمی است.

صنعت پتروشیمی الهام بخش فعالیت های اقتصادی ایران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، «عبادلله مولایی» ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر در این همایش  و تشکر از شرکت کنندگان گفت: همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی در برهه زمانی مهمی صورت می گیرد؛ در یک دوره تاریخی مهم در اقتصاد و سیاست جهانی به سر می بریم و شاهد تغییرات سریع و تحولات مهم جهانی هستیم.

    وی افزود: در این شرایط جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر استراتژیک و اقتصادی در سطح منطقه ای و جهانی، قدرت نوظهور جدید بخصوص از لحاظ اقتصادی به شمار می رود که مزیت های رقابتی بسیاری دارد.

    مولایی خاطرنشان کرد: ایران اقتصاد چند وجهی و بطور بالقوه دانش بنیان با زیرساخت های صنعتی گسترده و سرمایه انسانی دارد و باثبات ترین و امن ترین کشور در منطقه با موقعیت ژئوپلتیک مناسب و ذخایر طبیعی غنی است که یک قطب الهام بخش برای فعالیت های اقتصادی در منطقه به شمار می رود.

    سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: یکی از عوامل رشد اقتصادی ایران بخصوص در بخش انرژی، صنعت پتروشیمی با وضعیت منحصر به فرد آن است. ایران نیروی مهم در بازار جهانی پتروشیمی است و در حال برنامه ریزی برای رشد بیشتر ظرفیت های موجود خود است.

    مولایی افزود: همکاری پایدار انرژی بین ایران و کشورهای اروپایی هدف بلندمدت و استراتژیک برای هر دو طرف است. چندین شرکت مختلف اروپایی در شرایط مثبت کنونی علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در پروژه های مختلف در بخش پتروشیمی ابراز کرده اند. البته اتریش یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است و تا کنون دو کشور ایران و اتریش گفتگوهای مهم و سازنده ای در زمینه انرژی داشته اند و دور سوم گفت وگوها را نیز این هفته در وین برگزار کردیم.

    وی افزود: این کنفرانس فرصت خوبی برای معرفی توانایی های عظیم بخش پتروشیمی ایران و ایجاد ارتباطات کاری و فنی مهم و ایجاد زمینه برای جذب سرمایه گذاری آینده در این بخش ایجاد می کند.

    یارجانی: قرارداد توتال یک نشانه بود/ بخش نفت و پتروشیمی صنعت صلح است

    در ابتدای مراسم آغاز به کار نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ، جواد یارجانی نماینده سابق ایران در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به عنوان اداره کننده مراسم در سخنانی گفت: کسی نمی تواند انکار کند که سیاست های تغییر رژیم در گذشته در بخش های مختلف خاورمیانه چه مشکلاتی نه تنها برای خاورمیانه بلکه برای اروپا ایجاد کرده است.

    خوشبختانه بخش نفت و پتروشیمی صنعت صلح است و به گمانم در برهه خاصی هستیم زیرا همین چند روز پیش به یک قرارداد مهم با توتال و یک شرکت چینی رسیدیم.

    وی با اشاره به قرارداد اخیر توتال گفت: این تنها یک قرارداد نبود بلکه یک نشانه بود که به جهان ارسال شد. مدیر توتال در مراسم امضا به روشنی از ابعاد اروپایی این قرارداد سخن گفت. این نشان می دهد که اروپا به درستی تصمیم گرفته است که در خط ایجاد فرصت های تجاری حرکت کند که به گفته مدیر توتال یکی از راههای ایجاد صلح است.

    یارجانی افزود: شکی نیست که ارتقای فرصت های کاری صلح و ثبات ایجاد می کند و زمانی که در خاورمیانه صلح و ثبات وجود داشته باشد این هم از لحاظ اقتصادی و هم امنیتی به نفع اروپا است.

    براساس این گزارش، نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با محوریت سرمایه گذاری و توسعه روز پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان، سرمایه گذاران و صاحبان فناوری ایرانی و کشورهای اروپایی در اتاق بازرگانی اتریش در وین آغاز بکار کرد.

    این همایش دو روزه با هدف بررسی راهکارهای توسعه صنایع میان دستی و پایین دستی از طریق جذب سرمایه گذاران ملی و بین المللی و انتقال فناوری از طریق همکاری های مشترک با شرکت های مهم بین المللی برپا شده است.

    برچسب ها