عصر خودرو

یک مسئول شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور خبر داد؛

تولید ۵۰۰۰ مگاوات برق با سرمایه‎‎‏‏گذاری خارجی

عصر بازار- مدیر گروه نظارت بر قراردادهای سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور از فعالیت این شرکت در زمینه انجام سرمایه‏‏‌گذاری‏‏‌های خارجی در تولید برق خبر داد و گفت: قرارداد تولید برق به میزان پنج هزار مگاوات از سوی جمهوری اسلامی ایران با شرکت‏‏ها و سرمایه‌‏‏گذاران کشور ترکیه منعقد شده است.

تولید ۵۰۰۰ مگاوات برق با سرمایه‎‎‏‏گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، جمشید سجده‏‏‌ای در حاشیه برگزاری نشست سرمایه ‎‎ گذاری خارجی در محل مرکز خدمات سرمایه ‎‎ گذاری یزد، افزود: در حال حاضر دو سایت برای تولید دو هزار مگاوات نیروگاه برق در شهرهای ساوه و زاهدان تحویل این سرمایه‎‎گذاران خارجی شده است و بقیه نیز در حال انجام سرمایه‏‏‌گذاری هستند.

    وی همچنین از امضاء تفاهم‏‏نامه با سه شرکت از کره جنوبی، ژاپن و فرانسه برای تولید سه هزار و 500  مگاوات نیروگاه برق خبر داد و تصریح کرد: تفاهمنامه با این سه شرکت به امضاء رسیده و مذاکرات جهت انجام عقد قرار داد در حال انجام  است.

    مدیر گروه نظارت بر قراردادهای سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور فراهم کردن مقدمات انجام سرمایه‏‏‌گذاری خارجی و ورود سرمایه گذاران در زمینه تولید برق، نیازسنجی، رصد امکانات و شرایط موجود و نیاز بازار، امضاء تفاهمنامه و قرار داد عملیات اجرایی ساخت نیروگاه و معرفی محل اجرای طرح را از فعالیت شرکت‏‏های مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور برشمرد.

    سجده‌ای با بیان این که دوره تضمینی خرید برق سرمایه‏‏‌گذاران خارجی در قرارداد مشخص می ‎‎ شود، گفت: طبق توافق و قرارداد، سرمایه ‎‎ گذاران پس از طی مدت زمان خرید و فروش تضمینی‏ می‏‏ توانند برق تولیدی خود را در بازار آزاد به فروش برسانند یا نیروگاه خود را به دولت واگذار کنند.

    برچسب ها