عصر خودرو

نائب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران:

اقدامات دولت یازدهم موجب کاهش نرخ تورم در کشور شد

عصر بازار- نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اقدامات اقتصادی دولت یازدهم موجب شد تا نرخ تورم ۴۰ درصدی کاهش قابل توجهی پیدا کند.

اقدامات دولت یازدهم موجب کاهش نرخ تورم در کشور شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسن حسینی پنجشنبه شب در مراسم جشن روز ملی صنعت و معدن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، افزود: دولت همچنین نرخ سود تسهیلات بانکی را از 30 درصد به 18 درصد رساند، هرچند نرخ 18 درصد نیز برای بخش تولید توجیه اقتصادی ندارد.

    وی اظهار کرد: دولت یازدهم با وجودی که وارث مشکلات زیادی از دولتهای گذشته بود، اما تلاش کرد وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد که ثمره آن برجام به عنوان یک سند افتخارآمیز برای کشور بود و باعث گشودن درهای بسته تجارت و روابط خارجی با کشورهای جهان شد
    وی گفت: صنعت قوی ترین موتور محرک اقتصاد کشور است زیرا رونق این بخش باعث رونق اشتغال، ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید ناخالص داخلی، افزایش صادرات و رونق بازار می شود به همین دلیل لازم است برای بهبود وضعیت واحدهای صنعتی ، قانون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شود.
    حسینی اظهار کرد: با بهره بانکی 18 درصد و مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد، ایجاد اشتغال توسط بخش تولید بعید به نظر می رسد و همچنین با دلالی و واسطه گری نیز نمی توان اشتغال ایجاد کرد، بلکه تنها با تامین زیرساخت های لازم و تولید پایدار می توان فرصت های شغلی لازم را بوجود آورد.
    وی بیان کرد: در هیچ جای دنیا مالیات بر ارزش افزوده از بخش تولید گرفته نمی شود بلکه از مصرف کننده نهایی اخذ می شود، بنابراین باید این اشکال در قانون برطرف شود و نمایندگان مجلس در اصلاح این بخش و برداشتن بار مالیات از دوش تولیدکنندگان به اشتغال و رونق تولید کمک کنند.
    نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛ باید نرخ سود تسهیلات کاهش یابد و مشکلات مالیات و بیمه تامین اجتماعی برای تولید حل شود.
    حسینی افزود: در صورتی که مشکلات در بخش تولید حل شود، امکانات و امتیازات لازم و در مجموع مشوق هایی برای سرمایه گذاران بخش تولید در نظر گرفته شود، مردم ایران برای سرمایه گذاری و رونق اشتغال وارد میدان می شوند.
    وی که ریاست خانه صنعت و معدن خراسان رضوی را نیز بر عهده دارد،‌ گفت: در راستای رتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت سال گذشته تفاهم نامه ای بین این خانه و دانشگاه فردوسی منعقد و کلینیک درمانی صنعت – دانشگاه ایجاد شد که براساس آن فرصت اشتغال برای دانشجویان در واحدهای تولیدی و بهره گیری واحدهای تولیدی از دانش و تخصص دانشجویان و اساتید فراهم شد.
    وی بیان کرد: همچنین ایجاد کمیته یاوران وقف علم و فناوری در خراسان رضوی کمک شایانی به نخبگان علمی برای به دست آوردن سرمایه و رونق تولید و اشتغال کرد.
    رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: شرکت تولیدی سحرخیز برای اولین بار برند اول زعفران جهان را کسب کرده است.
    نزدیک به 6 هزار واحد صنعتی و 20 برند شناخته شده در خراسان رضوی وجود دارد و 90 درصد از واحدهای تولیدی این استان مربوط به صنایع کوچک است.
    در این مراسم از تولیدکنندگان نمونه در بخشهای مختلف صنعتی٬ خادمان صنعتی و پیشکسوتان حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران٬ معاون وزیر صنعت معدن و تجارت٬ استاندار خراسان رضوی ایران و جمعی از مسئولان استانی تقدیر شد

    برچسب ها