عصر خودرو

رئیس انجمن مس ایران مطرح کرد:

تکمیل مناسب زنجیره ارزش صنعت مس با استفاده از ظرفیت بورس کالا

عصر بازار- رئیس انجمن مس ایران معتقد است، صنایع پایین دستی مس باید به صورت همه جانبه بتوانند از ظرفیت های بورس کالا در تولید محصولات پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت استفاده کنند زیرا با ورود عرضه کنندگان مس به بورس کالا هم نیاز مصرف کنندگان داخلی این محصول به موقع تامین می شود و هم روند پرداخت وجه محصولات به تولید کنندگان در چارچوبی مشخص صورت می گیرد.

تکمیل مناسب زنجیره ارزش صنعت مس با استفاده از ظرفیت بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهرام شکوری از روند معاملات مس در بورس کالای ایران ابراز رضایت کرد و گفت:مس کالایی است که قیمت آن بر اساس قیمت های جهانی تعیین می شود وعرضه آن در بورس کالا نشان دهنده میزان تقاضای داخلی برای این محصول است؛ این در حالی است که تولید کننده نیز از قبل اعلام می کند که تا چه میزان امکان عرضه مس در بورس کالا را دارد و این عوامل زمینه برنامه ریزی تولید و تنظیم بازار مس را مهیا کرده است.

    رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران افزود: با توجه به روند مطلوب معاملات مس در بورس کالای ایران، صنایع پایین دستی مس باید به صورت همه جانبه بتوانند از ظرفیت های بورس کالا در تولید محصولات پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت استفاده کنند زیرا با ورود عرضه کنندگان مس به بورس کالا هم نیاز مصرف کنندگان داخلی این محصول به موقع تامین می شود و هم روند پرداخت وجه محصولات به تولید کنندگان در چارچوبی مشخص صورت می گیرد.
    رئیس انجمن مس ایران تصریح کرد: به تازگی معادن کوچک و متوسط زیادی از مس کشف شده است که زنجیره ارزش را تکمیل می کند وعلت راه اندازی انجمن مس ایران هم همین دلیل است زیرا تعداد معادن کوچک و متوسط در کنار معادن بزرگ و شناسایی پتانسیل این محصول در حال افزایش است و بخش خصوصی هم به این بخش ورود پیدا کرده است.
    شکوری ادامه داد: این در حالی است که شرکت ملی مس ایران سهم قابل توجهی در تامین نیاز صنایع پایین دستی دارد و مسئولان این شرکت علاقمند هستند تا در تکمیل زنجیره ارزش نیاز آنها را برآورد کرده و مازاد آن را هم صادر کنند که بورس کالا مجرای خوبی برای تامین نیاز داخلی مس است.
    وی تصریح کرد: این در حالی است که برخی از فعالان صنعت هنوز از مزایا و پتانسل های این بورس آشنایی کافی ندارند که برگزاری سمینارها و همایش ها برای شناساندن قابلیت های بورس کالا بسیار موثر است. شکوری در پایان عنوان کرد: ارتباط بورس کالای ایران با بورس های دیگر دنیا می تواند دریچه جدیدی را برای فعالان اقتصادی کشور، آشنایی بهتر خارجی ها با محصولات ایرانی، فروش بهتر و تاثیرگذاری بر قیمت های بین المللی را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها