عصر خودرو

آمریکا بازار ال ان جی قطر را می‌گیرد

عصر بازار- بلومبرگ در گزارشی نوشت: صادرکنندگان گاز ایالات متحده حداقل برای حالا، با کنار گذاشتن پیشنهاد قطر خواستار سهم بیشتری از بازار گاز هستند.

آمریکا بازار ال ان جی قطر را می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، برنامه قطر برای رقابت با رقبا افزایش  تولیدچشمگیر تولید گاز به استرالیا و ایالات است.این کشور قسد دارد با عقد قراردادهای طولانی و رقابت در بازار مشتری های تازه ای برای خود دست و پا کند.

    صادرکنندگن LNG آمریکا سالها به دنبال چنین قراردادهایی بودند.حتی  دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا هم از این قراردادها در ملاقات با رهبران چین و ژاپن حمایت کرده است.

    درواقع برنامه قطر- باوجودی  که روابط اش با مصر و کشورهای عربی قطع شده- به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز مایع دنیا تولید بیش از موافتنامه ها  خواهد بود تا محصولات تازه خود را به اروپا و آسیا بفروشد.

    این قراردادها معمولا 15 تا 20 سال به طول می انجامد و برای حفظ پروژه های  LNG بسیار مهم است.چارلی ریدل مدیراجرایی یک مرکز صنعتی گاز در واشنگتن می گوید قطر نیاز دارد که موافقتنامه های بیشتری برای افزایش عرضه گاز خود منعقد کند. این درحالی است که صادرکنندگان گاز مایع در آمریکا قراردادهایی برای عرضه بیش از 80 میلیون تن LNG در سال بسته اند.

    از سال گذشته که نخستین محموله گازشیل ایالات متحده تحویل داده شده،تولید گاز آمریکا دوبرابر شده است.شرکت گاز قطر اعلام کرده که در نظر دارد در سال جاری تولید گاز طبیعی خود را با 30 درصد افزایش به 100 میلیون تن برساند .این خبردرحالی اعلام شده که پیش از این پیش بینی شده بود که قطر  بزرگترین مشتری خود یعنی استرالیا را از دست خواهد داد.

    برچسب ها