عصر خودرو

عضو انجمن فولاد:

قیمت داخلی فولاد ۲۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- عضو انجمن فولاد از افزایش ۲۰ درصدی قیمت فولاد در داخل و در پی افزایش قیمت جهانی این محصول خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو تیر آهن بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده به ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ تومان رسیده است.

قیمت داخلی فولاد ۲۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سیدرضا شهرستانی با بیان اینکه قیمت جهانی فولاد با روندی افزایشی روبه‌رو شده است، اظهار داشت: این مسئله باعث بالا رفتن قیمت تمام‌شده فولادسازان در کشور شده و در نتیجه قیمت شمش فولاد، بیلت و محصولات نوردی حدود 20 درصد افزایش یافته است.

    وی ادامه داد: در عین حال بازار داخل با رکود همراه است و افرادی اقدام به خرید محصولات نوردی می‌کنند که مصرف‌کننده واقعی باشند.

    وی با اشاره به افزایش 2 درصدی نرخ دلار طی دو هفته اخیر، گفت: در کنار این مسئله شاهد افزایش قیمت جهانی فولاد نیز هستیم که در مجموع باعث رشد قیمت فولاد در کشور شده اما باز هم قیمت بیلت در کشور پایین‌تر از قیمت‌های جهانی است.

    شهرستانی توضیح داد:‌ هم اکنون قیمت هر کیلو بیلت داخلی کمتر از 400 دلار است اما قیمت جهانی این محصول به حدود 440 دلار می‌رسد.

    وی با بیان اینکه فولادسازان داخلی طی یک ماه اخیر قیمت هر کیلو از محصول خود را حدود 200 تومان افزایش داده‌اند،‌ گفت: قیمت شمش فولاد طی 4 ماه اخیر حدود 400 تومان بالا رفته و در حال حاضر بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، با قیمت هر کیلو 1550 تومان عرضه می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته آینده به 1600 تومان نیز برسد.

    وی ادامه داد: قیمت الکترود 5 تا 6 برابر شده، فروآلیاژها با افزایش 50 درصدی قیمت همراه بوده‌اند و قیمت آهن اسفنجی نیز 10 درصد افزایش یافته است.

    * هر کیلو تیرآهن 1900 تومان

    عضو انجمن فولاد قیمت هر کیلو تیر آهن را بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده 1800 تا 1900 تومان عنوان کرد و گفت:‌ قیمت شمش فولاد نیز از 1300 تومان طی یک ماه اخیر به 1550 تومان رسیده است که به طور متوسط افزایش 20 درصدی را در قیمت شمش و محصولات نوردی شاهد هستیم.

    وی با بیان اینکه انجمن فولاد دخالتی در قیمت‌گذاری جدید محصولات فولادی نداشته است،‌ گفت: عرضه و تقاضا، هزینه تمام‌شده، وضعیت شرکت‌ها و همچنین تأثیر قیمت مواد اولیه و نرخ‌های جهانی باعث تغییر قیمت داخلی فولاد شده است.

    به گفته وی، سال گذشته 16 میلیون تن فولاد در کشور مصرف شد و امسال نیز میزان مصرف در همین حدود پیش‌بینی می‌شود که البته 4 میلیون تن مازاد تولید نیز خواهیم داشت.

    وی با اشاره به صادرات 5 میلیون و 800 هزار تنی فولاد در سال گذشته،‌ گفت: میزان صادرات فولاد برای امسال حدود 8 میلیون تن برنامه‌ریزی شده و 3.5 میلیون تن نیز واردات فولاد خواهیم داشت که به اندازه واردات سال گذشته است.

    * رشد 200 تومانی قیمت قراضه

    شهرستانی در ادامه با بیان اینکه قیمت هر کیلو قراضه آهن تا یک ماه و نیم پیش حدود 950 تومان بود،‌ گفت: در حال حاضر این قیمت به 1150 تومان رسیده است.

    وی با اشاره به افزایش قیمت میلگرد به تناسب رشد قیمت شمش و بیلت،‌ گفت: به نظر می‌رسد قیمت جهانی فولاد به ثبات رسیده است،البته هم اکنون قیمت داخلی فولاد حدود 10 درصد زیر قیمت جهانی است و امکان افزایش 50 تومانی قیمت هر کیلو فولاد در کشور متناسب با نرخ‌های جهانی نیز وجود دارد.

    به گفته وی، صادرات فولاد ایران نیز با قیمتی پایین‌تر از نرخ‌های جهانی انجام می‌شود زیرا تقاضا برای خرید فولاد ایران در بازارهای جهانی کم است.

    برچسب ها