عصر خودرو

یک مقام مسئول عنوان کرد؛

نخستین شناور کاتاماران ساخت ایران به زودی تحویل ترکیه می شود

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به ساخت نخستین شناور کاتاماران طبق بالاترین استانداردهای شرکت بی وی فرانسه در ایران گفت: این شناور پیشرفته، طی ۳ماه آینده به ترکیه تحویل داده می‌شود.

نخستین شناور کاتاماران ساخت ایران به زودی تحویل ترکیه می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از به نقل از صدا و سیما، حسین قربانی ساخت کاتاماران را، ورود ایران به جمع 7 سازنده این نوع کشتی و به منزله عضویت ایران در باشگاه سازندگان شناورهای مسافربری تندرو دانست و تصریح کرد: هزینه تمام شده ساخت شناور موسوم به "زر"، هفت میلیون و 200 هزار دلار بود که در نهایت آن را به قیمت حدود 10 میلیون دلار به شرکت متقاضی ترکیه‌ای، فروختیم.

    وی با یادآوری اخذ بالاترین مدارج کیفی این شناور از شرکتهای معتبر اروپایی مانند BV فرانسه خاطرنشان کرد: در طراحی و تکمیل نقشه شناور از مشورت استادان دانشگاهی استفاده شد؛ ضمن آن که در بخش‌های مختلف تولید از تجربه هموطنان ایرانی خارج کشور استفاده شد.

    قربانی 150 اشتغال مستقیم و 500 شغل غیرمستقیم را حاصل اجرای این طرح در منطقه ساحلی خرمشهر و در مقطع زمانی 12 تا 18 ماه اعلام کرد و گفت: هم اکنون کار ساخت شناوری مشابه موسوم به "زیور"، 70 درصد تکمیل شده که به سلیقه بهره بردار کار اجرای بقیه طرح هم انجام می‌شود.

    این کارشناس حوزه صنایع دریایی افزود: در حال حاضر اجرای طرحهایی را برای شرکتی داخلی ارائه کرده ایم و با عنایت به صحبت هایی که درباره لغو روادید با روسیه شده است، می‌توانیم طرحهایی را برای سواحل خزر به انجام برسانیم ضمن آن که با این شناور توان جابه جایی مسافر به کویت، قطر، دبی و عراق را هم داریم.

    وی ادامه داد: تردد در آبهای کم عمق و تا عمق 2 متری، قدرت حرکت و پهلوگیری در شرایط نامناسب جوی و سرعت 30 گره دریایی از ویژگی‌های کاتاماران ساخت ایران است که می‌تواند 238 مسافر و 10 دستگاه خودرو را جابه جا کند.

    برچسب ها