عصر خودرو

تقوی نژاد عنوان کرد؛

اجرای کامل طرح جامع مالیاتی تا دو سال دیگر

عصر بازار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: سامانه جامع مالیاتی، یکی از طرح های مهم اقتصادی کشور بوده که از حدود یک دهه قبل، شروع شده است.

اجرای کامل طرح جامع مالیاتی تا دو سال دیگر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه سامانه جامع مالیاتی یکی از طرح های مهم اقتصادی کشور است که حدود یک دهه از شروع آن می‌گذرد، گفت: این ابرپروژه، 32 پروژه دارد و مهم‌ترین آن، نرم افزارش است که ابتدا خارجی‌ها آن را نوشتند و البته متخصصان داخلی آن را تکمیل کردند.

    وی افزود: در حال حاضر ارائه اظهارنامه، پرداخت مالیات و اعتراضات مودیان مالیاتی الکترونیکی انجام می‌شود.

    تقوی نژاد خاطرنشان کرد: از اهداف این طرح، ساده سازی، شفاف سازی و تسهیل امور مودیان است و برنامه داریم تا دو سال دیگر، این طرح را به طور کامل در کل کشور اجرایی کنیم.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی همچنین با تاکید بر حمایت از تولید، گفت: در سال گذشته برای 7500 بنگاه کوچک و متوسط، گواهی مالیاتی صادر کردیم تا بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

    تقوی نژاد افزود: در آخرین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قرار شد، امسال مالیات بنگاه‌های کوچک و متوسط بر اساس خوداظهاری آن‌ها دریافت شود که یک گام به جلو است.

    وی اظهار داشت: این کار مثل توافق با اصناف است که برای اظهارنامه یک میلیون و دویست هزار واحد صنفی، بدون رسیدگی، برگ قطعی صادر کردیم برای بخش تولید هم بتونیم این کار را انجام دهیم.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سرمایه گذارانی که با شرایطی خاص اقدام به راه اندازی واحدهای تولیدی کنند، 5 تا 13 سال معافیت مالیاتی دارند و همچنین برای شرکت‌های دانش بنیان تا 15 سال معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها