عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دولت ۹۴۰ میلیارد دلار و بخش خصوصی افزون بر ۳۳ هزار میلیارد ریال در چابهار سرمایه گذاری می کنند

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ۹۴۰ میلیارد دلار از سوی دولت برای توسعه بندر چابهار سرمایه گذاری و هزینه می شود و بخش خصوصی نیز برای سرمایه گذاری افزون بر ۳۳ هزار میلیارد ریال در این بندر توافق کرده است.

دولت ۹۴۰ میلیارد دلار و بخش خصوصی افزون بر ۳۳ هزار میلیارد ریال در چابهار سرمایه گذاری می کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد سعیدنژاد روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار و مدیران این استان اظهار داشت: اکنون ٨٥ درصد عملیات سیویل پروژه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل و بخشی از تجهیزات آن نیز خریداری شده است.

    وی افزود: در کنار توسعه بندر شهید بهشتی چابهار باید سایر بخش ها نیز توسعه پیدا کند در غیر این صورت سرمایه گذاری در این بندر با وقفه رو به رو می شود.
    مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: بر اساس توافق انجام شده بخش خصوصی 29 هزار و 690 میلیارد ریال ( 2 هزار و 969 میلیارد تومان) در بندر چابهار سرمایه گذاری می کند که در این زمینه توافقات لازم با سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده است.
    وی ادامه داد: علاوه بر این هم اینک در حال مذاکره با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری سه هزار و 600 میلیارد ریال (360 میلیارد تومان) در بندر چابهار هستیم.
    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت تدبیر و امید برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اقدامات بسیار زیادی انجام داده است.
    سعید نژاد اظهار داشت: قطعا حوزه دریایی سیستان و بلوچستان می‌ تواند در توسعه گردشگری استان و کشور بسیار موثر باشد.
    وی افزود: با رویکرد گردشگری قرار است همه ساله حداقل یک رویداد بین المللی در چابهار انجام شود.
    وی ادامه داد: همایش ارگان های دریایی در بهمن امسال در چابهار برگزار می شود.

    **سیاست اصلی ما حل مشکلات حوزه هوایی سیستان و بلوچستان است
    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: سیاست اصلی ما حل مشکلات حوزه هوایی در سیستان و بلوچستان است که در این راستا آمادگی همکاری با شرکت‌های هواپیمایی مختلف را در این استان داریم.
    علی عابدزاده اظهار داشت: مجوز ساخت فرودگاه چابهار پس از 12 سال وقفه صادر شد که این امر تاثیر زیادی در ارتقای حمل و نقل هوایی این استان خواهد داشت.
    وی بیان کرد: قصد داریم در برنامه‌های بعدی تعداد پروازهای درون سیستان و بلوچستان با استان‌های را مجاور برقرار کنیم که اکنون این موضوع در دست پیگیری است.
    وی افزود: هواپیمای جدیدی که وارد کشور شده در آینده نزدیک به طور کامل بین شهرهای داخلی سیستان و بلوچستان و استانهای همجوار پرواز می کند.
    وی با اشاره به پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص حمایت از شرکت تفتان ایر گفت: سازمان هواپیمایی کشور این آمادگی را دارد که با این شرکت نهایت همکاری را داشته باشد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر شرکت تفتان ایر برای خرید یک هواپیمای نو بتواند 20 درصد سهم خود را پرداخت کند هواپیمای نو در اختیار این شرکت قرار می گیرد.
    عابدزاده اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی همکاری بسیار زیادی کرد تا شرکت تفتان ایر راه اندازی شود اما این شرکت به لحاظ سازمانی و ساختاری عدم انطباق های بسیار زیادی با مقررات دارد.
    وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به این شرکت کمک کنیم اعلام کردیم در قالب یک شرکت دیگری پروازهای خود را انجام دهد.
    رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: متاسفانه سیاست های شرکت تفتان ایر در سیستان و بلوچستان پیاده نمی شود.
    وی بیان کرد: هم اینک شرکت تفتان ایر با وجودی که به اسم سیستان و بلوچستان است و هفته ای 30 پرواز انجام می دهد اما اغلب پروازهای آن متعلق به این استان نیست.
    رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار داشت: اگر قرار باشد از شرکت تفتان ایر حمایت انجام شود باید سیاست گذاری های این شرکت داخل سیستان و بلوچستان صورت گیرد.
    به گزارش ایرنا عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به اتفاق معاونان و شماری از مدیران این وزارتخانه و معاون سازمان برنامه و بودجه امروز /پنجشنبه/ برای سفری 2 روزه به استان سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد.
    شرکت در نشست شورای راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان و نشست ستاد بازآفرینی شهری استان، بازدید از حاشیه شهر زاهدان و راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان از جمله برنامه های روز نخست سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان است.
    بازدید از بزرگراه زاهدان - زابل و زاهدان - بم و باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان از جمله برنامه های روز دوم سفر عباس آخوندی به سیستان و بلوچستان است.
    سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

    برچسب ها