عصر خودرو

کاهش نرخ سود بانکی لازمه تغییر وضعیت اقتصادی

عصر بازار- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است برای ایجاد رونق اقتصادی باید اصلاح نظام بانکی و کاهش نرخ سود سپرده ها در دستور کار قرار گیرد.

کاهش نرخ سود بانکی لازمه تغییر وضعیت اقتصادی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخصوص لزوم کاهش نرخ سود بانکی گفت: اصلاح قانون نظام بانکی در اواخر مجلس نهم در دستور کار قرار گرفته بود، اما اجرایی نشد و در مجلس دهم به شدت پیگیر این لایحه و وضع قانون برای کاهش نرخ سود بانکی هستیم.

    وی افزود: مشکلات بانکداری اثرات مخربی در اقتصاد کشور داشته تا جایی که برای تغییر وضع موجود اقتصادی باید اصلاح نظام بانکی با جدیت دنبال شود و به نوعی رفع مشکلات اقتصادی به اصلاح بانکداری گره خورده است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن بیان اینکه بالا بودن نرخ سود بانکی موجب رکود در اقتصاد شده، گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند نرخ سود فعلی که بانک ها برای سپرده ها اعطا می کنند بالاست و برای ایجاد رونق و پویایی اقتصاد، مجلس بدنبال تصویب قانونی برای تنظیم نرخ سود بانکی با توجه به تورم است.

    لاهوتی در پایان تصریح کرد: اختلاف بین دولت و مجلس نهم موجب شد تا لایحه کاهش نرخ سود بانکی اجرایی نشود اما در وضعیت فعلی باید این مهم صورت پذیرد و در غیر اینصورت نباید انتظار رونق و تغییر اساسی در اقتصاد کشور بود.

    برچسب ها