عصر خودرو

در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی تصویب شد؛

موافقت با عرضه ذرت ، جو و برنج به صورت قیمت تضمینی در بورس کالا

عصر بازار- هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور ، با اجرای سیاست قیمت تضمینی برای محصولات ذرت، جو و برنج، افزایش شفافیت معاملات، کاهش بار مالی دولت و افزایش رضایتمندی کشاورزان و خریداران این محصولات، با عرضه محصولات ذرت و جو در کل کشور و برنج (صرفاً در استان های مازندران و گیلان) در بورس کالای ایران موافقت کرد.

موافقت با عرضه ذرت ، جو و برنج به صورت قیمت تضمینی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شد مابه‌التفاوت قیمت تابلوی بورس با قیمت تضمینی محصولات فوق‌الذکر را بعلاوه کارمزد معامله در بورس، به تفکیک از محل اعتبارات مصوب قانون بودجه سال 1396 کل کشور تأمین و پرداخت نماید.

    هیات وزیران همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس ایران را مکلف کرد نسبت به بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی اقدام نماید.

    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف شد از طریق بانک‌های عامل معادل 7هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور قرار دهد و شرکت مذکور هم مجاز شد با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تضمینی با قیمت معامله شده در بورس کالا اقدام نماید.

    همچنین در این جلسه هیات دولت با اختصاص مبلغ 3 هزار و 187 میلیارد و 780 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از زلزله در استان خراسان شمالی موافقت کرد.

    هیات وزیران در ادامه این نشست خود با هدف بهبود رفاه و ارتقای معیشت مرزنشینان و محرومیت زدایی از مناطق مرزی و نگه داشت جمعیت در آن مناطق از طریق رونق‌بخشی به فعالیت بازارچه های مرزی، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد تعدادی از بازارچه های مشترک مرزی، حذف بازارچه های غیرفعال از فهرست بازارچه های مشترک مرزی و ادغام بازارچه های همجوار با گمرکات اجرایی موافقت کرد.

    به موجب این مصوبه، بازارچه مرزی تیله کوه واقع در استان کرمانشاه و نیز بازارچه های چیلات و شهابی واقع در استان ایلام دارای مرز مشترک با کشور عراق، ایجاد می شوند.

    در پایان هیات وزیران، نقشه محدوده مناطق آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون، مهران، اردبیل، سیستان، بانه – مریوان، جاسک، بوشهر و قصر شیرین را تعیین کرد.

    برچسب ها