عصر خودرو

معاون وزیر نفت اعلام کرد

آخرین وضعیت مذاکرات ایران و شل در صنایع پتروشیمی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه شرکت شل تجربه ساخت واحدهای GTL را در قطر دارد، گفت: تاکنون مذاکرات متعددی با این شرکت انگلیسی حتی در تهران انجام شده و پیشنهاد آنها ساخت یک مجتمع GTL است.

آخرین وضعیت مذاکرات ایران و شل در صنایع پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، مرضیه شاهدایی درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوها بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شل انگلیس، بیان کرد: هم اکنون گفتگوها در دو تا سه محور دنبال می شود که محور اصلی مذاکرات ساخت یک مجتمع GTL در ایران است.

    معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در کنار ساخت واحد GTL این شرکت پروژه های دیگری را هم در صنعت پتروشیمی برای سرمایه گذاری دنبال کرده که هنوز نظر قطعی خود را نسبت به این پروژه ها اعلام نکرده است، اظهار کرد: گفتگو با شرکت شل و سایر شرکت های بین المللی برای نهایی کردن قراردادهای سرمایه گذاری و انتقال دانش در صنعت پتروشیمی کشور ادامه دارد و امیدواریم به زودی قراردادهای سرمایه گذاری جدیدی در صنعت پتروشیمی امضا شود.

    از سوی دیگر رحیم شریف موسوی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون اخیرا از عقد قرارداد مهندسی با شل انگلیس خبر داده و گفته است: به دنبال ساخت دو طرح تولید اتیلن اکساید بوده که برای بخش مهندسی این دو طرح با شرکت‌های شل هلند و دو شرکت ایتالیایی از جمله تکنی مونت مذاکره داشتیم که در مرحله عقد قرارداد هستیم.

    علاوه بر این حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در حاشیه برگزاری نمایشگاه نفت تهران از انجام مذاکراتی با شرکت شل انگلیس برای اجرا و انتقال تکنولوژی طرح‌های تبدیل متانول به اتیلن در صنعت پتروشیمی خبر داده بود.

    این درحالی است که هانس نایک هامپ، رئیس دپارتمان ایران در شرکت شل انگلیس در حاشیه برگزاری کنفرانس IPF در تهران با معرفی اولیور تورل به عنوان مسئول شل در مطالعات داخل ایران، اعلام کرده بود: مذاکرات و مطالعات نهایی برای احداث یک واحد GTL و سرمایه گذاری مستقیم در صنایع پتروشیمی ایران مطابق با تفاهم نامه امضا شده با NPC آغاز شده است.

    برچسب ها