عصر خودرو

۶۵ درصد صادرات ایران دردست ۲۰۰ تا ۳۰۰ بنگاه اقتصادی بزرگ است

عصر بازار- رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با بیان اینکه ۶۵ درصد صادرات ایران در ۲۰۰ تا ۳۰۰ بنگاه اقتصادی بزرگ انجام می شود، گفت: تجربه جهانی نشان می دهد که هولدینگ ها و بنگاه های بزرگ در توسعه اقتصادی و ورود به بازارهای جهانی پیشگام هستند.

۶۵ درصد صادرات ایران دردست ۲۰۰ تا ۳۰۰ بنگاه اقتصادی بزرگ است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمدرضا رضوی» روز چهارشنبه در همایش کلیدهای موفقیت هولدینگ که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و تاکید بر اتکا به توانمندی داخلی و رویکرد بیرونی، هولدینگ ها مسئولیت سنگینی را برعهده دارند.
    وی افزود: توسعه فناوری در ساختار شرکت های بزرگ حرکت می کند اگرچه در انقلاب صنعتی ، شرکت های کوچک نیز حضور داشتند، اما این انقلاب در بدنه شرکت های بزرگ شکل گرفت.
    وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی و صنعتی دو موضوع باید مدنظر قرارگیرد، گفت: توسعه فناوری و بازارها به ویژه بازارهای بیرونی دو مقوله ای است که در توسعه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد. البته بنگاه های بزرگ و هولدینگ پیشرو در این موضوع هستند و بدون توجه به این موضوعات توسعه اقتصادی معنایی ندارد.
    رضوی گفت: در دو دهه اخیر با تشکیل بنگاه های بزرگ در بخش خصوصی، نیمه دولتی و عمومی حرکت به سمت تشکیل هولدینگ افزایش یافته و با وجود دانش عمومی نسبت به آن، هولدینگ های متفاوتی در حوزه صنعتی، گردشگری، بیمه و غیره تشکیل شده است که نگران کننده است.
    وی با اشاره به تاریخچه شکل گیری هولدینگ افزود: هولدینگ یک مکانیسم دفاعی است که در سده 1800 به منظور مقابله با رکود حاکم و درگیری و ساختارهای تولیدی تشکیل شد و نگاه های متفاوتی به بیزینس ها در ذیل شرکت های بزرگ شکل گرفت.
    وی اظهارداشت: اما نگاه به هولدینگ در ایران متفاوت است و بیشتر نگاهی کوتاه مدت است یعنی در حداقل زمان حداکثر استفاده را از سهام داشته باشیم.

    برچسب ها