عصر خودرو

تامین سرمایه امین برگزار می کند

سمینار آموزشی "تامین مالی از طریق صندوق های پروژه"

عصر بازار: صندوق های سرمایه گذاری پروژه یکی از ابزارهای جدید تامین مالی برای پروژه های مختلف خدماتی و تولیدی در کشور است که اخیرا امکان فعالیت در ایران را با مجوز سازمان بورس دریافت کرده اند.

سمینار آموزشی "تامین مالی از طریق صندوق های پروژه"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر بازار به نقل از روابط عمومی تامین سرمایه امین، صندوق سرمایه گذاری پروژه ساختاری است که به‌منظور ساخت و رساندن به مرحلۀ بهره‌برداری پروژه‌های سودآور خدماتی و تولیدی، به جمع‌آوری وجوه از سرمایه‌گذاران و اختصاص وجوه جمع‌آوری شده به پروژه مربوطه می‌پردازد.
    در این روش بانیان اجرای پروژه‌ای که دارای تجارب و پیشینۀ کافی در صنعت مورد نظر هستند می‌توانند در ساختاری تحت نظارت نهاد‌ها و ارکان قانونی و بکارگیری عوامل و پیمانکاران مجرب، اقدام به اجرا و ساخت پروژه کنند.
    ساخت از طریق شرکت سهامی خاص پروژه که سهام آن متعلق به صندوق است اجرا می‌شود و در پایان دورۀ ساخت و آغاز دورۀ بهره‌برداری، سهام این شرکت قابل فروش یا عرضه در بازار بورس خواهد بود.
    از ویژگیهای مهم این ابزار می‌توان به دوره عمر صندوق که وابسته به طول اجرای پروژه دارد اشاره کرد، همچنین این صندوق‌ها ابزار سرمایه گذاری مناسبی برای افرادی است که دارای سرمایه‌های خرد هستند، و یا پیش بینی بازده مناسبی برای سرمایه گذاری خود پس از تکمیل پروژه دارند می‌باشد.
    لازم به ذکر است با توجه به وجود رکن بازارگردان در این صندوق‌ها، سرمایه گذاری از نقد شوندگی بالایی برخوردار است.
    به منظور آشنایی فعالان صنعت با این روش جدید تامین مالی «سمینار آموزشی تامین مالی از طریق صندوق‌های پروژه» توسط تامین سرمایه امین در روز دوشنبه 4/8/94 برگزار می‌شود. در این دوره افراد با موضوعاتی همچون صندوق‌های سرمایه گذاری و انواع آن، روشهای مختلف تامین مالی پروژه در ایران همچون صندوق‌های سهامی اختصاصی، سهام پروژه و صندوق پروژه، ساختار اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های پروژه در ایران، مراحل اجرایی و تاسیس و راه اندازی صندوق‌های پروژه و... آشنا خواهند شد.
    برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره 43692112 تماس حاصل فرمایید.

    برچسب ها