عصر خودرو

در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۷؛

رونق به اقتصاد اروپا بازگشت

عصر بازار- میزان تولید کارخانه های اروپایی حاکی از بازگشت ضرب آهنگ رشد اقتصادی و نیز شکوفایی بیشتر اقتصاد یورو در نیمه دوم سال جاری میلادی است که در این میان بریتانیایی‌ها بی‌بهره ماندند.

رونق به اقتصاد اروپا بازگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، رشد اقتصادی در حال بازگشت به اروپا است؛ اما در میان کشورهای اروپایی فقط بریتانیا از این وضعیت بی بهره است و علت آن هم به تصمیم مقامات بریتانیایی برای خروج از اتحادیه اروپا بر می گردد که موجب کاهش چشمگیر اعتماد به فضای کسب و کار در بریتانیا شده است.

    همچنین حجم تولیدات کارخانجات منطقه یورو در 6 ماه نخست سال جاری میلادی به سریع ترین میزان خود در بیش از 6 سال اخیر رسید؛ این در حالی است که رشد تقاضای جهانی برای محصولات الکترونیکی نیز به رشد اقتصادی کشورهای آسیایی تولید کننده محصولات فناوری هم کمک کرد. 

    در همین حال شاخص تولیدات منطقه یورو در ماه گذشته میلادی به 57.4 واحد افزایش یافت که بیشترین رقم از آوریل سال2011 میلادی به بعد محسوب می شود که 57.0 واحد ثبت شده بود. 

    بر همین اساس، آمار رشد تولیدات کارخانه ای اروپا حاکی از بازگشت ضرب آهنگ رونق اقتصادی در 6 ماه دوم سال جاری میلادی در اروپا است؛ ضمن اینکه حجم سفارشات جدید منطقه یورو هم به بیشترین رقم از اوایل سال 2011 میلادی به بعد رسیده است.

    بر پایه این گزارش، تراکم کار در منطقه یورو به سریع ترین سرعت خود در بیش از 13 سال اخیر رسیده؛ بعلاوه اینکه نرخ بیکاری منطقه یورو هم کمترین رقم از  سال 2009 میلادی به بعد را تجربه می کند.

    البته در میان کشورها اروپایی، فرانسه و ایتالیا از رشد قابل توجهی در میزان تولیدات خود برخوردار بودند و اعتماد به فضای کسب و کار در آلمان هم در ماه گذشته میلادی به بیشترین سطح خود رسید.

    برچسب ها