عصر خودرو

در راستا کاهش سلطه دلار بر بازار جهانی صورت می‌گیرد؛

توافق ۱۰ میلیارد دلاری روسیه و چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های روبل ـ یوان

عصر بازار- در راستا کاهش سلطه دلار بر بازار جهانی،صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و بانک توسعه چین، توافق کردند تا صندوق سرمایه‌گذاری روسیه ـ چین به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را ایجاد کند.

توافق ۱۰ میلیارد دلاری روسیه و چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های روبل ـ یوان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ،صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و بانک توسعه چین، توافق کردند تا با هدف تسهیل در روند سرمایه‌گذاری به روبل و یوان یک صندوق مشترک به ارزش 68 میلیارد یوان معادل 10 میلیارد دلار تشکیل دهند.

    توافق ایجاد این صندوق در دیدار روسای جمهور روسیه و چین امضا شد.

    شی جی پینگ رئیس جمهور چین طی سفری رسمی به روسیه سفر کرده است. صندوق جدید با نام صندوق همکاری «رم نن بی» روسیه ـ چین با هدف تسهیل در سرمایه‌گذاری به روبل و یوان بین دو کشور ایجاد شده است.

    مسکو و پکن بارها و بارها در مورد اهمیت پایه‌گذاری نظام پرداخت به ارزهای روبل و یوان در مبادلات دوجانبه تأکید کردند. از سرمایه این صندوق در تأمین منابع مالی پروژه‌های موجود بین دو  کشور استفاده خواهد شد، قرار است بخشی از منابع مالی صندوق سرمایه‌گذاری چین و روسیه به ساخت پروژه موسوم به «یک جاده کمربندی» و همچنین پروژه‌های مرتبط با اتحادیه اقتصادی اوراسیایی اختصاص یابد.

    رئیس بانک توسعه چین اعلام کرد صندوق همکاری سرمایه‌گذاری چین و روسیه که به یوان شکل خواهد گرفت، قدمی مهم در توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین چین و روسیه محسوب می‌شود که از سوی دولت‌های هر دو کشور حمایت شده و به افزایش سرمایه‌گذاری‌های مستقیم بین چین و روسیه و همچنین افزایش تعداد پروژه‌های مشترک بین دو کشور خواهد انجامید.

    رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه نیز اعلام کرد ما خوشحالیم که اعلام کنیم همکاری با بانک توسعه چین و می‌توانند به ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران چینی به ارز یوان منجر شود.

    وی ادامه دهد ایجاد این صندوق به افزایش سرمایه‌گذاری‌های مستقیم بین دو کشور و درنتیجه افزایش قابل توجه پروژه‌های مشترک بین روسیه و چین خواهد انجامید.

    برچسب ها