عصر خودرو

در حضور شرکت‌های کارگزاری عضو بورس انرژی انجام شد؛

آموزش انجام معاملات برق مصرف‌کنندگان بزرگ در تابلوی برق بازار فیزیکی

عصر بازار- با حضور شرکت‌های کارگزاری عضو بورس انرژی ایران، سازوکار معاملات برق در رینگ داخلی تابلوی برق بازار فیزیکی و تغییرات مشخصات قرارداد سلف موازی استاندارد برق توسط مدیران و کارشناسان اداره عملیات بازار برق بورس انرژی در محل این شرکت تشریح شد.

آموزش انجام معاملات برق مصرف‌کنندگان بزرگ در تابلوی برق بازار فیزیکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در این جلسه ابتدا تغییرات انجام شده در مشخصات قراردادهای سلف موازی استاندارد برق از جمله تفکیک بازار برق به دو بازار خرده فروشی و عمده فروشی برق، تبدیل واحد دارایی پایه از "مگاوات" به "کیلووات" در هر ساعت، تغییر در بازه ساعات کمباری، میانباری و بار پیک و طول دوره مصرف، تغییر آیتم حداقل تغییر قیمت از 10 ریال به 1 ریال، تغییرات مربوط به ضابطه گشایش نمادها معاملاتی تشریح شد. 

    در ادامه ضمن اشاره به بسترهای قانونی موجود در زمینه حضور مصرف‌کنندگان بزرگ برق در بورس انرژی ایران، رویه‌ها و مراحل لازم به منظور حضور مصرف‌کنندگان در تابلوی برق بازار فیزیکی از قبیل مراحل دریافت کد معاملاتی، نحوه انجام معاملات بیان شد. همچنین موضوعات مرتبط با نحوه حضور نیروگاه‌ها در این بازار و فروش برق تولیدی خود در قالب سازوکارهای بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز تشریح شد.

    نظر به اهمیت شرایط عمومی و اختصاصی عرضه‌های برق در تابلوی برق بازار فیزیکی بندهای مرتبط با شرایط عمومی و اختصاصی به طور تفصیلی بیان و در پایان به سوالات و ابهامات شرکت‌های کارگزاری در خصوص معاملات برق در رینگ داخلی تابلوی برق بازار فیزیکی و تغییرات مشخصات قرارداد سلف موازی استاندارد برق پاسخ داده شد و پیشنهادهای آنان در خصوص رونق معاملات برق دریافت شد.

    برچسب ها