عصر خودرو

طی۳ تا ۵ سال آینده؛

سرمایه گذاری ایتالیا در روسیه دو برابر می‌شود

عصر بازار- جانشین نخست وزیر روسیه گفت: حجم سرمایه‌گذاری مستقیم ایتالیا در روسیه طی ۳ تا ۵ سال آینده دوبرابر می‌شود.

سرمایه گذاری ایتالیا در روسیه دو برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر  ، دو کشور پتانسیل این را دارند که توافقاتی در بسیاری از زمینه‌های جدید منعقد کنند. او شاره کرد که این نه تنها برای شرکت‌های بزرگ صدق می‌کند بلکه شرکت‌های کوچک و متوسط هم باید در این امر مشارکت داشته باشند و تاکید کرد فرصت‌های گوناگون زیادی در قسمت‌های مختلف مثل کشاورزی و خدمات دیجیتال وجود دارد.

    او در حاشیه همایش مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری روسیه در رم گفت: در حال حاضر طبق آمار رسمی، سرمایه‌گذاری مستقیم ایتالیا در روسیه بیش از 4 میلیارد دلار است. من مطمئن هستم حجم این سرمایه‌گذاری در 3 تا 5 سال آینده دوبرابر خواهد شد. من فکر می‌کنم این سرمایه‌ها در بخش‌هایی مثل مهندسی، انرژی، کشاورزی، شیمی و حمل و نقل جذب خواهند شد. من هیچ شکی ندارم که ما قادر خواهیم بود سرمایه‌گذاری ایتالیا در روسیه را دوبرابر کنیم. این برای هر دو طرف سودبخش خواهد بود.

    ورکوویچ ادامه داد: امروز ما نتیجه گرفتیم که تعدادی از پروژه‌ها در دستور کار ما وجوددارد که می‌توانیم در مورد آنها در 3 تا 4 ماه آینده تصمیم‌گیری کنیم. یکی از پروژه‌ها مربوط بهشرکت ایتالیایی CNH است که قرار است در جمهوری تاتارستان روسیه تولید تراکتور و متعلقات آن را راه اندازی کند که در حال حاضر در بالاترین درجه از تدارکات و آماده‌سازی به سر می‌برد. من مطمئن هستم که در چند هفته آینده به توافق خوبی خواهیم رسید. تولید ماشین‌آلات پیشرفته کشاورزی بدون این‌که هیچ تعصب و ارجحیتی برای تولیدکنندگان روسی قائل شویم آغاز خواهد شد.

    اتحادیه اروپا در 28 جون تحریم‌های خود علیه روسیه به علت بحران اوکراین را به مدت 6 ماه دیگر تمدید کرد. حالا این تحریم‌ها در 31 ژانویه 2018 به پایان می‌رسند.

    همچنین در 28 جون سفیر ایتالیا در موسکو، سزاره مایا راگاگرینی، تاکید کرد که تحریم‌ها و رژیم ضد تحریم‌ها نباید به مانعی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایتالیایی در روسیه تبدیل شود.

    برچسب ها