عصر خودرو

مدیر سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌سرمایه گذاری مهرگان تامین پارس:

عملکرد بازار سرمایه در حوزه تأمین مالی مثبت است

عصر بازار- مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری مهرگان تامین پارس، عملکرد بازار سرمایه در حوزه تأمین مالی را مثبت ارزیابی کرد.

عملکرد بازار سرمایه در حوزه تأمین مالی مثبت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شهریار هاشمی گفت: بازار سرمایه توانسته است در یکی دو سال اخیر در حوزه تأمین مالی و همچنین بازار بدهی نقش بسزایی ایفا کند و این تحول مثبتی است.

    وی در عین حال با تاکید بر لزوم گسترش مشارکت مردم در اقتصاد و بازار سرمایه افزود: درخصوص بازار سرمایه اگر بخواهیم تعارفات معمول را کنار بگذاریم، می شود گفت هنوز جایگاه شایسته خود را آن چنان که باید بین مردم ایران پیدا نکرده و اطلاعات عمومی در این حوزه اندک است.

    هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی، فاکتورهای تأثیر گذار بر بازار سرمایه را متعدد خواند و گفت: بحث توسعه بازار سرمایه  تا حدودی پیچیده و متاثر از عوامل مختلف است.

    وی افزود: اگر بخواهیم به دلایل اثرگذار بر وضعیت فعلی به ترتیب اولویت اشاره کنیم، اولین آیتم بحث نبود نقدینگی نزد حقوقی های اصلی بازار است که این باعث شده حقوقی هایی که سال ها بخش مهمی از معاملات را در طرف خریدار به خودشان اختصاص می داده اند الان به ناچار و بدون اینکه هیچ گزینه تحلیلی خاصی داشته باشند، برای تأمین نقدینگی فروشده باشند.

    مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری مهرگان تامین پارس ادامه داد: نکته دوم این است که چشم انداز تحلیلی در خیلی از صنایع همچنان چشم انداز جذابی نیست؛ هرچند اگر بهانه آن ایجاد شود باز در همین شرایط هم هر طور باشد بالاخره پول فراهم می شود ولی پیدا کردن صنعت یا سهمی که واقعا ارزنده باشد، دشواری های خاص خود را دارد.

    وی ادامه داد: نکته آخر این است که به هر حال شرکت های بورسی شرکت های مهم اقتصاد ایران هستند. لذا وقتی داستان رکود در کلیت صنعت دیده می شود چشم انداز خیلی واضحی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه هم متصور نخواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: درحال حاضر آنچه باید اتفاق بیفتد، ایجاد این باور است که اقتصاد آزاد یا حضور بخش خصوصی واقعی می تواند به کلیت اقتصاد کمک کند. در حالی که طی این سال ها ما در عمل چنین چیزی را ندیده ایم و همچنان اقتصاد ایران با درصد بسیار بالایی دولتی است و اصلاح این عارضه نیاز به یک تحول جدی دارد.

    برچسب ها