عصر خودرو

خط کشتیرانی بوشهر - قطر راه اندازی می شود

عصر بازار- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با هدف توسعه صادرات غیرنفتی، خط کشتیرانی بوشهر - قطر راه‌اندازی می‌شود.

خط کشتیرانی بوشهر - قطر راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ابوالقاسم محمدزاده در نشست با جمعی از بازرگانان بوشهری افزود: اکنون محصولات مختلف از بنادر بوشهر، دیر، بوالخیر و گناوه به قطر صادر می‌شود که براساس برنامه‌ قرار است از نیمه دوم تیرماه شرکت کشتیرانی والفجر در مسیر بندر بوشهر به قطر خط کشتیرانی راه اندازی کند.
    وی اضافه کرد: با راه اندازی این خط کشتیرانی استفاده از کانتینرهای یخچال دار برای صادرات به قطر در اولویت برنامه‌های ناوگان دریایی تجاری بوشهر قرار می گیرد.
    محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه های صادراتی هدف گذاری شده در سال جاری برای استان بوشهر بیان کرد: براساس هدف‌‌گذاری صورت گرفته در سال جاری میزان صادرات محصولات تولیدی غیر نفتی صنایع این استان به انضمام میعانات گازی 10 میلیارد و 600 میلیون دلار است.
    وی، صادرات محصولات معدنی را از دیگر اولویت‌های استان بوشهر دانست و گفت: با برنامه‌‌ریزی انجام شده امسال افزون بر 117 میلیون دلار از محصولات مواد معدنی استان بوشهر به کشورهای هدف صادر خواهد شد.
    وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و قابلیت بالای استان بوشهر در حوزه تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و آبزیان، هدف گذاری امسال برای صادرات این محصولات نیز 234 میلیون دلار است.
    محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک برای اعزام هیات تجاری به کشورهای مختلف، ایجاد ریل تجاری با کشورها، کمک برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به صادر کنندگان و بافندگان و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از سیاست‌های مهم امسال در حوزه فرش دستباف استان بوشهر برشمرد.
    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر تکمیل زنجیره فرش دستباف استان بوشهر افزود: برای تولید و صادرات فرش دستباف استان هنوز زنجیره تکمیلی آن شکل نگرفته که از اتاق بازرگانی بوشهر انتظار می‌رود در عرصه تجارت خارجی این بخش تلاش بیشتری داشته باشند.
    محمدزاده با تاکید بر شناسایی بازارهای هدف برای صادرات محصولات دستباف استان بوشهر گفت: اکنون تولید فرش دستباف در استان بیشتر از تقاضاست که برای عرضه این محصولات به بازارهای خارجی باید چاره اندیشی شود.

    برچسب ها