عصر خودرو

عرضه‌های پر حجم حقوقی‌ها

عصر بازار- با توجه به قرار داشتن اکثر گروه‌ها و نمادها در سطوح مقاومتی کوتاه مدت، شاهد عرضه مکرر صف‌های خرید و معاملات پرحجم و رقابت شدید بین خریداران و فروشندگان بودیم که در نهایت سبب عقب نشینی محسوس خریداران و نمایان شدن نوسانات منفی در اکثر گروه ها بود.

عرضه‌های پر حجم حقوقی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، فروش‌های پر حجم حقوقی ها نیز مزید بر منفی شدن بازار شد، تا جایی که معاملات پرحجم نمادهای خودرو و خپارس چشم نوازی می نمود.

    در این بین گروه های حمل و نقل و قطعه ساز از فشار فروش بیشتری برخوردار بودند. گروه لیزینگی اکثرا منفی و همراه صف فروش به کار خود پایان دادند که به دلیل خبر پرداخت وام با سود پایین توسط دولت به خودروسازان است.

    گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری نیز بعد از شروعی مثبت اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند که در این بین نمادهای دانا، وخارزم، اعتلا، وگردش و حکمت از فشار فروش بیشتر و معاملات منفی تری برخوردار بودند. معاملات پرحجم گروه های مذکور بخصوص گروه بانکی نیز قابل تامل بود.

    گروه پالایشگاهی با توجه به خبر تک نرخی شدن نرخ ارز همچنان پرتقاضا، همراه رشد قیمتی و صف خرید پی گیری شدند اما آنها نیز با منفی شدن نماد شبندر، در انتهای بازار متعادل به کار خود پایان دادند.

    درگروه پتروشیمی نماد شسینا همچنان صف خرید و بقیه هم گروهی ها اکثرا بعد از شروعی متعادل و مثبت منفی شدند که در این بین معاملات مثبت و صف خرید نمادهای پارسان، شخارک، کرماشا و شپترو و معاملات منفی و صف فروش نمادهای شکربن، پترول، شکربن، شپدیس و زاگرس نمایان تر بود.

    در گروه های فلزی و معدنی نماد فخاس مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شد و صف فروش و افت 15 درصدی را تجربه نمود اما همچنان با صف فروش به کار خود پایان داد. نمادهای فاسمین، فخوز و کمنگنز صف خرید و بقیه متعادل و منفی دنبال شدند.

    رتکو، فاراک و فاما از معدود نمادهای مثبت و صف خرید گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بودند و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. همچنین نماد تپمپی با اقبال و معاملاتی مثبت جهت برگزاری مجمع افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته، متوقف شد.

    گروه های ساختمانی و سیمانی نیز با عرضه های پرحجم اکثرا متعادل شدند که در این بین گروه ساختمانی منفی تر دنبال شدند همچنین شرکت سرمایه گذاری شاهد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شد.

    با عقب نشینی محسوس خریداران در اواسط بازار در گروه های بزرگ و به واسطه عرضه های پرحجم حقوقی ها، شاهد اقبال مجدد گروه بتا منفی قندی بودیم تا جایی که اکثرا صف خرید شدند.

    گروه های آی تی و دارویی همچنان کم حجم اما مثبت پی گیری شدند و اما گروه های غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی، متعادل و منفی به کار خود پایان دادند که در این بین گروه غذایی از فشار فروش بالاتر و در نتیجه دادوستدهای منفی تری برخوردار بود.

    در انتهای بازار امروز، شاخص کل متاثر از نمادهای پارسان، خودرو و جم با رشد 272.30 به ارتفاع 63,071 رسید. بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فخاس، همراه و زاگرس داشتند. با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها احتمالا فردا متاثر از فروش های هیجانی و البته شناسایی سود نوسانگیرها و کوتاه مدتی ها، شروعی منفی در اکثر گروه ها و نمادها را نظاره گر باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها