عصر خودرو

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس اوراق بهادار عنوان کرد:

مهمترین چالش این روزهای بازار سهام

قوه قضاییه پیگیر پرونده کنتورسازی

عصر بازار- پس از پشت سر گذاشتن انتخابات رییس جمهوری به عنوان یک متغیر سیاسی اثر گذار، در شرایط فعلی مهمترین موضوعی که مدنظر سرمایه گذاران بازار سرمایه است موضوع بالابودن نرخ های بهره بانکی است که باید از سوی مقام ناظر بازار پول و دولت پیگیری شود.

مهمترین چالش این روزهای بازار سهام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سید روح الله حسینی مقدم - معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس اوراق بهادار در خصوص وضعیت بازار سرمایه با اشاره به تجمع سهامداران کنتور سازی در تالار حافظ گفت: اتفاق روز شنبه به طور مشخص مربوط به سهامداران کنتورسازی بود و سهامداران این شرکت دست به تجمع و تحصن اعتراضی در سالن معاملات بورس زدند.

    وی با اشاره به اینکه این اتفاق در ذات خود یک اعتراض به رفتار ناشر و ارکان نظارتی بود، اظهار داشت: پرونده کنتورسازی به طور جدی در مراجع قضایی در حال پیگیری است و همه سهامداران نیز از این موضوع اطلاع دارند . زمانی که پرونده ای در جریان است و همه نهادهای نظارتی در حال پیگری آن هستند ضرورتی برای چنین رفتارهایی وجود ندارد و باید رفتار معقول و منطقی داشت.

    این مقام مسول با اشاره به سایر جنبه های پرونده کنتورسازی افزود: هرچند این شرکت اطلاعاتی را خلاف واقع منتشر کرده است اما باید در نظر داشت گذشته قیمتی سهم هم پیش روی سهامداران بود . سهمی که در یک دوره کوتاه مدت شاهد رشد 7 برابری قیمت شده است قطعا سهم پر ریسکی است که باید با تحلیل و مطالعه بیشتری خریداری می شد.

    وی با تاکید بر اینکه برخی از سهامداران با تصور افزایش بیشتر قیمت سهم، اقدام به سرمایه گذاری کرده اند، افزود: در شرایط فعلی سهامداران باید صبور باشند و اجازه دهند دستگاه قضایی پیگیر تخلفات و جرایم این شرکت باشد.

    معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس در ادامه به روند بازار اشاره کرد و افزود: پس از پشت سر گذاشتن انتخابات رییس جمهوری به عنوان یک متغیر سیاسی اثر گذار، در شرایط فعلی فقط یک موضوع ذهن سرمایه گذاران بازار سرمایه را درگیر کرده است و آن هم موضوع بالا بودن نرخ بهره بانکی است که باید از سوی مقام ناظر بازار پول و دولت پیگیری شود.

    وی با تاکید بر لزوم کاهش نرخ بهره بانکی، اظهار داشت: روند کاهشی این نرخ به طور مستقیم و غیر مستقیم بر بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود و به رشد و رونق بازار سرمایه کمک می کند.

    حسینی مقدم به اخبار مثبت پیرامون بازار سرمایه نیز اشاره کرد و ادامه داد: جسته و گریخته اخبار مثبت و تاثیر گذار بر فضای کلان اقتصاد نیز به گوش می رسد، به عنوان مثال خبر قرار داد نفتی که روز دوشنبه امضا شد نشان میدهد پروژه های توسعه ای کشور در سطح کلان با مشارکت خارجی ها در حال انجام است.

    وی با تاکید بر اینکه چنین خبرهایی نشان از تسهیل حضور سرمایه گذار خارجی در کشور نسبت به چند سال گذشته دارد، افزود: این خبرها نشان می دهد امکان حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم شده است و حضور این گروه پررنگ تر از گذشته خواهد بود.

    معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس در ادامه به انتظار مثبت بازار از گزارش های سه ماهه در برخی صنایع اشاره کرد و گفت: بازار با توجه به گزارش های ماهیانه در برخی صنایع و شرکتها به این تحلیل رسیده است که گزارش های سه ماهه برخی صنایع خبرهای خوبی خواهد داشت.

    برچسب ها