عصر خودرو

عراق: منتظر نشست کمیته اوپک می‌مانیم

عصر بازار- وزیر نفت عراق اظهار کرد :پیش از این که بگوید اوپک به کاهش تولید بیشتری نیاز دارد، منتظر نتایج نشست آتی کمیته فنی این سازمان خواهد بود.

عراق: منتظر نشست کمیته اوپک می‌مانیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، جبار العیبی که در کنفرانسی در لندن سخن می‌گفت، اظهارات فوق را در پاسخ به این پرسش که آیا کشورهای اوپک لازم است از 1.8 میلیون بشکه در روز توافق کاهش تولید که با 11 تولید کننده خارج از این سازمان دارند، کاهش بیشتری صورت دهند، بیان کرد.

    وزیر نفت عراق گفت: در حال حاضر اقدامی وجود ندارد و توافق در مسیر صحیحی حرکت می‌کند. تصور می‌کنم قیمت‌ها دوباره افزایش پیدا خواهند کرد، اما باید منتظر نتیجه نشست کمیته فنی باشیم.

    تولید کنندگان عضو و غیرعضو اوپک 25 مه موافقت کردند توافق کاهش تولید را تا پایان سه ماهه اول سال 2018 تمدید کنند، اما قیمت‌های نفت از آن زمان تحت تاثیر تولید رو به رشد در آمریکا و افزایش تولید نیجریه و لیبی که از اعضای اوپک بوده ولی از مشارکت در توافق کاهش تولید معاف شده‌اند، ریزش چشم‌گیری پیدا کرده است.

    وزیران نفت پنج کشوری که بر اجرای توافق کاهش تولید نظارت دارند به علاوه عربستان سعودی به عنوان رییس اوپک، در 24 ژوییه در روسیه دیدار خواهند کرد و می‌توانند به این سازمان برای صورت دادن تغییراتی در توافق، توصیه‌ ارایه دهند.

     عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی است و تحت این توافق، موافقت کرده است که تولیدش را به میزان 210 هزار بشکه در روز کاهش دهد. تولید عراق در ژوئن با 170 هزار بشکه در روز، به 4.4 میلیون بشکه در روز رسید.

    برچسب ها