عصر خودرو

مدیر پالایشگاه فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی اعلام کرد:

رشد ۳ درصدی دریافت گاز در پالایشگاه فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی

عصر بازار- مدیر پالایشگاه فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی گفت: سال گذشته پالایشگاه پنجم بیش از ۲۲ میلیارد و ۲۶ میلیون متر مکعب گاز دریافت کرده است، که این میزان نسبت به سال پیش از آن حدود ۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۳ درصدی دریافت گاز در پالایشگاه فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مجتمع گاز پارس جنوبی، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: سال گذشته پالایشگاه پنجم بیش از 22 میلیارد و 26 میلیون متر مکعب گاز دریافت کرده است، که این میزان نسبت به سال پیش از آن حدود 3 درصد رشد داشته است.

    ایرج خرمدل با بیان اینکه پالایشگاه پنجم سال گذشته در تولید همه محصولات با افزایش داشته است، عنوان کرد: در عین افزایش تولید شرایط پالایشگاه نسبت به سال پیش از مطلوب‌تر بوده و حتی میزان فلرینگ و تولید پساب پالایشگاه نیز کاهش یافته است.

    وی در ادامه با تأکید بر کاهش میزان فلرینگ فازهای 9 و 10، اظهار داشت: سال گذشته فلرینگ پالایشگاه پنجم نزدیک به 2 درصد کاهش داشته و باعث افزایش تولید 2 میلیون متر مکعب گاز شده است.

    خرمدل با این توضیح که شاخص COD نشان دهنده میزان پساب تولیدی پالایشگاه است، افزود: این شاخص پارسال حدود 66 درصدی کاهش داشته و این نشان‌دهنده اهمیت مسائل زیست محیطی در کنار افزایش تولید در پالایشگاه است.

    مدیر پالایشگاه پنجم در ادامه شرایط این پالایشگاه را مطلوب عنوان کرد و افزود: شاخص اثربخشی که میزان تولید صورت گرفته به حداکثر توان تولید است، 98.95 درصد بوده که در صورت تأمین خوراک این عدد به حداکثر میزان خود می‌رسید.

    وی قابلیت دسترسی‌پذیری که نشان‌دهنده روزهای خارج از سرویس بودن برای تعمیرات اساسی نسبت به کل سال است را 96.77 درصد بیان کرد و گفت: قابلیت اطمینان پالایشگاه نیز که نسبت توقفات اضطراری بدون برنامه‌ریزی به توان کلی سال است نیز برابر 99.49 درصد بوده است.

    برچسب ها