عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اعلام کرد:

امضای ۷۶ قرارداد اجاره نفتکش

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به امضای ۷۶ قرارداد اجاره نفتکش که تاکنون منعقد شده است،گفت: ناوگان شرکت‌های اسپانیایی و هلندی دوباره به ایران بازگشتند.

امضای ۷۶ قرارداد اجاره نفتکش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سیروس کیان‎ارثی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر رسالت این شرکت مبنی بر خدمت به کشور و صنعت نفت، گفت: شرکت نفتکش افزون بر اینکه توان پاسخ به تمامی نیازهای شرکت ملی نفت ایران را دارد، آماده است تا درصورت درخواست و اعلام این شرکت، به تامین کشتی‎های مورد نیاز جهت صادرات نفت و گاز کشور نیز اقدام کند.

    درخصوص وضعیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران توضیح داد: شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) با ناوگانی به ظرفیت 15.5 میلیون تن، بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتی جهان به لحاظ ظرفیت به شمار می‎رود. ناوگان این شرکت هم اکنون با برخورداری از پرچم،کلاس و بیمه معتبر، بدون هیچ مشکلی در آب‎های بین‎المللی تردد دارد.

    کیان ارثی با اشاره به اجرایی شدن سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و حمایت از داخل از سال‎های گذشته در شرکت ملی نفتکش ایران، افزود: خرید حدود 90 درصد سوخت مورد نیاز ناوگان از مبادی داخلی، تهیه 80 درصد از روغن و روانکارهای دریایی از شرکت‎های ایرانی، تامین 90 درصد مواد شیمیایی مورد نیاز کشتی‎های ناوگان از داخل، خرید 303 قلم از اقلام مصرفی و عمومی کشتی‎ها از داخل(این رقم تا 600 قلم نیز قابل افزایش است) و واگذاری  تعمیرات برخی از ماشین‎آلات کشتی‎ها از جمله موتورهای ژنراتور و موتور اصلی به شرکت‎های داخلی بخشی از فعالیت های شرکت ملی نفتکش ایران در راستای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه بیان کرد: در زمینه اشتغالزایی و جذب دریانوردان ایرانی در سال گذشته 100 نفر دانشجو و فارغ‎التحصیل ایرانی در بخش افسری و 120 نفر ایرانی در بخش ملوانی جذب ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران شده اند که افزایش این تعداد در سال جاری نیز طبق برنامه‎های مصوب دنبال خواهد شد.

    تحقق الزامات اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفتکش

    وی با تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به عنوان" سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال"، تصریح کرد: شرکت ملی نفتکش ایران اقدامات و برنامه‎های بسیاری در راستای اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان داخل در دستور کار دارد و چندی پیش نیز شرکت مشترکی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع، شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی به منظور افزایش توان تعمیر انواع کشتی در کشور تشکیل شد که بدون شک نتایج مثمر ثمری را درتقویت صنایع دریایی و ایجاد اشتغال در این بخش خواهد داشت.

    کیان ارثی با موثر خواندن برجام در صنعت نفت، افزود: با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‎ها، موانع پیشروی فعالیت های بین‎المللی شرکت ملی نفتکش ایران نیز برداشته شد؛ به طوری که کلاس، بیمه، پرچم و دیگر الزامات بین المللی ناوگان شرکت ملی نفتکش مجددا برقرار و تردد ناوگان این شرکت به بنادر اروپایی از سرگرفته شد که از جمله آن می‎توان به بازگشت دوباره ناوگان این شرکت به بنادر اسپانیا، هلند و ...اشاره کرد. هم اکنون ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر اروپا و مدیترانه، به بنادر کره جنوبی،چین، هند، تایوان،سنگاپور، اندونزی ،امارات، لیبی، الجزایر، ترکیه، برخی کشورهای آمریکای لاتین و... نیز تردد دارد.

    تثبیت حضور شرکت ملی نفتکتش در بازارهای جهانی

    وی ادامه داد: با گشایش‎های ایجاد شده در برجام، همکاری با شرکت‎های بزرگ نفتی و موسسات معتبر بین المللی مجدا آغاز شد و کشتی‎های ناوگان نیز دوباره به اجاره شرکت‎های خارجی درآمد. درمجموع با این اقدامات شرکت ملی نفتکش ایران توانست بار دیگر حضور خود را در بازارهای جهانی تثبیت کرده و درجهت باز پس‎گیری سهم خود از بازارهای بین‎المللی اقدام کند.

    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: از زمان اجرایی‌شدن برجام تاکنون 76 قرارداد اجاره کشتی با شرکت‎های خارجی از جمله شرکت‌های اروپایی منعقد شده است.

    ناوگان حمل LPG  توسعه می یابد

    وی در مورد توسعه ناوگان حمل LPG گفت: در برنامه‎های تدوین شده شرکت ملی نفتکش ایران توسعه کشتی های حمل LPG  برای پاسخگویی به نیاز صادراتی کشور و  افزایش فعالیت‎ها در این حوزه، پیش بینی شده است.

    کیان ارثی درخصوص پوشش بیمه ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران، بیان کرد: خوشبختانه با اجرای برجام و همچنین اقدامات انجام شده پوشش بیمه بین‎المللی ناوگان نفتکش کشور توسط کلوپ‎های عضو گروه IGA مجددا برقرار شده است و درحال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ناوگان این شرکت درحال حاضر علاوه بر اینکه تحت پوشش بیمه‎های بین‎المللی قرار دارد، از خدمات بیمه‎ای کلوپ  P&I کیش نیز استفاده می‎کند.

    برچسب ها