عصر خودرو

بدلیل افزایش سفارشات؛

رشد تولید آلمان به بالاترین رقم ۶سال اخیر رسید

عصر بازار- رشد تولید آلمان در ماه جون به علت افزایش چشمگیر سفارشات، به بیشترین مقدار خود در بیش از ۶ سال رسید که این نشان می‌دهد کارخانجات در توسعه ربع دوم سال مشارکت خواهند داشت.

رشد تولید آلمان به بالاترین رقم ۶سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، نتیجه یک تحقیق نشان داد، رشد تولید آلمان در ماه جون به علت افزایش چشمگیر سفارشات، به بیشترین مقدار خود در بیش از 6 سال رسید که این نشان می‌دهد کارخانجات در توسعه ربع دوم سال مشارکت خواهند داشت.

    بخش مربوط به تولید شاخص مدیران فروش مارکیت (PMI)، که حدود یک پنجم اقتصاد آلمان را دربر می‌گیرد از 59.5 در ماه می به 59.6 افزایش یافت که این بالاترین میزان در 74 ماه اخیر است. این مقدار به خوبی از مقدار 50 که جدا کننده رشد اقتصادی از انقباض اقتصادی است بالاتر است.

    تریور بالچین، اقتصاددان «مارکیت» می‌گوید: تولید کنندگان آلمانی در ماه جون هم بار دیگر عملکردی تحسین‌برانگیز داشتند و شاخص PMI آنها برای ششمین بار در 7 ماه افزایش یافت و به بیشترین مقدار خود از آوریل 2011 رسید.

    او اضافه کرد: بنابراین آخرین داده‌های مربوط به  PMI نشان می‌دهد که بخش تولید، در ربع دوم سال به تقویت تولید ناخالص سرانه آلمان ادامه خواهد داد.

    مارکیت اعلام کرد قیمت‌های مواد اولیه بالا که به عنوان تهدیدی برای رشد این بخش به حساب می‌رفت در ماه جون کاهش یافت. تورم قیمت مواد اولیه از رکورد 71 ماهه در ماه آوریل به کمترین مقدار خود از نوامبر 2016 کاهش یافت هرچند همچنان از میانگین بررسی شده در بلند مدت خود بالاتر باقی ماند. 

    اقتصاد آلمان از حرکتی رو به بالا تحت تاثیر مصرف‌گرایی سود می‌برد که با بازار کاری قوی و محیطی با هزینه وام‌گیری پایین پشتیبانی شده است.

    تولید کنندگان بسیار به چشم‌انداز تولید خود خوشبین هستند و برخی می‌گویند آنها انتظار دارند با تقاضای بیشتری از آسیا و خاورمیانه روبرو شوند.

    موسسه اقتصادی IFO در ماه گذشته اعلام کرد که تقاضای با طراوت داخلی و رشد قدرتمند صادرات تحت تاثیر بهبود وضعیت منطقه یورو، امسال و سال آینده رشد اقتصادی آلمان را تقویت خواهد کرد، که این پیش‌بینی رشد سال 2017 بزرگترین اقتصاد اروپا را افزایش می‌دهد.

    برچسب ها