عصر خودرو

چند قرارداد نفتی طی سه ماه آینده امضای می‌شود؛

جذب ۳۰ الی ۴۰ میلیارد دلار سرمایه در صنعت نفت تا پایان سال

عصر بازار- معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه در برنامه پنج ساله باید ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه برای بخش بالادستی و پایین دستی نفت جذب شود،اظهار کرد:فکر می‌کنم در سال به طور میانگین ۳۰ الی ۴۰ میلیارد دلار در صنعت نفت ایران سرمایه جذب شود.

جذب ۳۰ الی ۴۰ میلیارد دلار سرمایه در صنعت نفت تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی‌نیا در مورد جذب سرمایه در صنعت نفت ایران در بخش بالادستی و پایین‌دستی اظهار کرد: مذاکرات متعددی در بخش بالادستی و پایین‌دستی نفت انجام درحال انجام است. مطمئنا این مذاکرات به خوبی پیش می‌رود و طی دو تا سه ماه آینده شاهد انعقاد قراردادخواهیم بود. اسامی شرکت‌هایی که با آنها در حال مذاکره هستیم در آینده اعلام خواهد شد. برای مثال شرکت ملی پتروشیمی در حال مذاکره با شرکت توتال   برای ساخت چهار واحد به ارزش 1.5 میلیارد دلار است که فکر می‌کنم تا شش ماه دیگر به نتیجه برسد.

    وی با تاکید بر اینکه انجام مذاکرات فنی به زمان نیاز دارد افزود: مذاکره با توتال برای امضای قرارداد فاز 11 پارس جنوبی 18 ماه به طول انجامید که این زمان یک زمان طبیعی برای انجام چنین مذاکراتی و قراردادهای بزرگ نفتی و گازی است. فکر می‌کنم تا چند ماه آینده قراردادهای دیگری پشت سر یکدیگر امضا خواهد شد.

    معاون امور بین‌الملل وزیر نفت در ادامه در مورد حضور شر کت‌های آمریکایی در صنعت نفت ایران توضیح داد:  ما درخواستی از شرکت‌های آمریکایی نداشتیم اما می‌دانیم که شرکت های نفتی آمریکایی علاقه‌مند به حضور در صنعت نفت ایران هستند اما مانع قانونی برای این کار دارند. این موضوع زمان‌بر خواهد بود. با توجه به دولت جدید آمریکا شرکت‌های آمریکایی هم نمی‌دانند تکلیف‌شان چیست. البته حضور شرکت‌های امریکایی در صنعت نفت ایران چندان هم مهم نیست و ما با شرکت‌های اروپایی، روسی، چینی، کره‌ای و ژاپنی مذاکرات متعددی داریم و حدود 200 میلیارد دلار برای برنامه پنج ساله پروژه تعریف کرده‌ایم و فکر می‌کنیم در سال به طور میانگین حدود 30 الی 40 میلیارد دلار سرمایه در صنعت نفت ایران جذب شود.

    برچسب ها