عصر خودرو

ایران در پاکستان نیروگاه بادی می‌سازد

عصر بازار- سازمان رگولاتروی انرژی برق پاکستان (نپرا) اعلام کرد، یک مجوز ۲۰ ساله احداث نیروگاه به شرکت ایران-پاکستان ویند پاور اعطا کرده که زمان آن از آغاز بهره برداری تجاری این پروژه شروع می شود.

ایران در پاکستان نیروگاه بادی می‌سازد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بعد از لغو تحریم های غرب علیه ایران در ژانویه 2016، پاکستان به دنبال عادی سازی روابط تجاری خود با همسایه غربی اش است.

    دو کشور در آوریل 2017 موافقتنامه ای برای گشایش شعب بانک های تجاری به منظور انجام مبادلات تجاری از طریق کانال های رسمی امضا کردند. پاکستان مدتهاست از ایران برق وارد می کند و در جدیدترین اقدام، این کشور به یک شرکت ایرانی مجوز احداث یک نیروگاه تولید برق بادی 49.5 مگاواتی را در ایالت سند اعطا کرده است.

    سازمان رگولاتروی انرژی برق پاکستان (نپرا) اعلام کرد، یک مجوز 20 ساله احداث نیروگاه به شرکت ایران-پاکستان ویند پاور اعطا کرده که زمان آن از آغاز بهره برداری تجاری این پروژه شروع می شود.

    بر اساس اعلام نپرا: «این پروژه تا 30 ژوئن 2019 (به مرحله تولید تجاری) خواهد رسید.»

    بر اساس درخواست این شرکت برای گرفتن مجوز، هزینه این پروژه 1.8 میلیون دلار برآورد شده است.

    حامی اصلی شرکت ایران-پاکستان ویند انرژی شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران (سونار) است و سهامداران خرد آن را شرکت های پلنت و طفیل گروپ پاکستان تشکیل می دهند. در اسناد ارائه شده از سوی این شرکت آمده است: «سونار یک شرکت ایرانی است که از 24 شرکت ایرانی مستقل که در زمینه تولید مجموعه ای از تجهیزات فعال هستند و تجربه بالایی در خدمات مهندسی و مشاوره صنایع آب و برق دارند تشکیل شده است.»

    «از زمان تاسیس شرکت سونار در سال 1994 این شرکت پروژه های مختلفی را در بیش از 18 کشور جهان با موفقیت اجرا کرده است.»

    شرکت سونار برای اولین بار در سال 2006 نسبت به اجرای یک پروژه بق بادی در پاکستان ابراز علاقمندی کرده بود. بعدا این شرکت تلاش و زمان زیادی برای گرفتن زمین در منطقه بادخیز سند صرف کرد.

    برچسب ها