عصر خودرو

ایجاد اتاق مشترک بین ایران ، سوئیس و آلمان

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و کشورهای آلمان و سوئیس با محوریت این استان تا پایان امسال ایجاد می شود.

ایجاد اتاق مشترک بین ایران ، سوئیس و آلمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، حسن حسینی افزود: راه اندازی اتاق های مشترک جدید به توسعه روابط تجاری خراسان رضوی و شناخت تولیدکنندگان و صادرکنندگان از بازارهای جدید صادراتی و معرفی کالاهای ایران کمک شایانی می کند.
    وی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه تجارت خارجی اظهار کرد: بزرگترین اقدام دولت یازدهم و شاه بیت ورود ایران به دنیای خارج، به فرجام رسیدن برجام بود.
    وی گفت: قبل از برجام، ایران ارتباطات تجاری مناسب با کشورهای خارجی نداشت و بیشتر درهای تجاری به روی ایران بسته بود اما با برجام بخشی از درهای بسته تجاری به روی کشور باز شد، هرچند هنوز گره های بزرگ در ارتباطات تجارت خارجی وجود دارد اما باب گفت و گو و گفتمان بین کشور ایران و سایر کشورها باز شده و در حال گسترش است.
    حسینی افزود: با برجام، مرزهای تجاری بازگشایی شد و زمینه تولید محصولات صادرات محور فراهم گردید.
    وی اظهار کرد: دولت یازدهم باب تحول در حوزه اقتصاد، صنعت و کارآفرینی را گشود و درصدد رفع مشکلات نظام بانکی، نظام مالیاتی، نظام تامین اجتماعی، بوروکراسی و دیوان سالاری برآمد.
    وی گفت: قبل از دولت یازدهم بهره تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان بیش از 40 درصد بود اما این میزان اکنون به 18 درصد رسیده است، هرچند دریافت تسهیلات با نرخ سود 18 درصد نیز برای تولید کننده توجیه اقتصادی ندارد اما با در نظر گرفتن مشکلات نظام بانکی، تورم و بازارهای پول و سرمایه، این نرخ مطلوب است.
    رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در باره طرح دولت مبنی بر تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت افزود: اعتقاد دارم هرچه دولت کوچکتر شود، چابکتر خواهد بود و تفکیک وزارتخانه مشکلات بخش تولید را مضاعف خواهد کرد.
    وی اظهار کرد: در گذشته که وزارت بازرگانی و وزارت صنعت و معدن وجود داشت، به دلیل جدا بودن مسئولیت بخش بازرگانی و واردات مواد اولیه از مسئولیت بخش صنعت، تولیدکنندگان در صادرات و واردات دچار مشکلات عدیده بودند و فعالان بخش بازار بسیاری از موارد مربوط به بخش تولید را برنمی تابیدند و این 2 بخش از انسجام کاری مطلوب برخوردار نبود.
    وی اظهار امیدواری کرد، دولت طرح تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را از مجلس شورای اسلامی پس بگیرد و نمایندگان مجلس نیز این طرح را با دقت مورد بررسی قرار دهند و نحوه مدیریت و تشکیلات اداری صنایع و معادن و تجارت را در کشورهای توسعه یافته و موفق رصد کنند.
    حسینی گفت: تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت هم به ضرر تولید و هم به ضرر تجارت داخلی و خارجی کشور است.

    برچسب ها