عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

موانع جذب سرمایه خارجی در پتروشیمی برطرف شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: اگر مذاکراتی که با شرکت توتال در حال انجام است به قرارداد برسد، پایان سال ۹۶ شاهد امضای قرارداد سرمایه گذاری این شرکت فرانسوی در صنعت پتروشیمی ایران خواهیم بود.

موانع جذب سرمایه خارجی در پتروشیمی برطرف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار داشت: روز گذشته پیش از برگزاری مراسم امضای قرارداد توسعه بخش فراساحل فاز 11 پارس جنوبی، نشستی با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت توتال برگزار شد که در این نشست در خصوص ظرفیت های همکاری و سرمایه گذاری این شرکت فرانسوی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران بحث و بررسی شد.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه "در نشست مشترک با توتال تمامی معاونان وزیر نفت حضور داشتند"، گفت: تا امروز قرارداد جدید سرمایه گذاری شرکت توتال در صنعت پتروشیمی نهایی نشده اما در نشست روز گذشته از سوی مدیرعامل شرکت توتال مطرح شد که در کنار امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، تفاهم نامه ای که با صنعت پتروشیمی ایران داریم را مورد توجه قرار داده ایم و با جدیت روند مذاکرات را دنبال می کنیم تا به امضای قرارداد منتهی شود.

    وی افزود: همچنین مدیرعامل توتال این نوید را داد که به شدت دنبال این هستیم که در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری کنیم که این اعلام موضع مدیرعامل توتال با اعلام موافقت و حمایت حاضران همراه شد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه "موانعی بر سر راه جذب سرمایه های خارجی در صنعت پتروشیمی وجود داشت"، گفت: این موانع برطرف شده و در خصوص قرارداد با شرکت توتال فرانسه در صنعت پتروشیمی، به زودی بررسی های اقتصادی و فنی لازم آغاز می شود.

    شاهدایی زمان مورد نیاز برای انجام بررسی های فنی و اقتصادی طرح سرمایه گذاری توتال در صنعت پتروشیمی ایران را 6 تا 8 ماه دانست و اظهار داشت: اگر مذاکراتی که با شرکت توتال در حال انجام است به قرارداد برسد، پایان سال 96 شاهد امضای قرارداد سرمایه گذار یاین شرکت فرانسوی در صنعت پتروشیمی ایران خواهیم بود.

    برچسب ها