عصر خودرو

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

پائین بودن رشد اقتصاد به دلیل دولتی بودن و اتکا به نفت است

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اگر طی ۴ دهه گذشته رشد اقتصادی ۲.۳ درصد بوده دلیل دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد کشور است.

پائین بودن رشد اقتصاد به دلیل دولتی بودن و اتکا به نفت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق ایران گفت: اعتقاد من بر این است که دلیل رسد اقتصادی پایین دو بیماری عمده یعنی دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد ایران است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اگر طی 4 دهه گذشته رشد اقتصادی 2.3 درصد بوده دلیل دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد کشور است.

    طیب نیا با بیان اینکه در ابتدای شروع کار دولت با یک وضع آشفته مواجه بودیم، گفت: رکود تورمی شدید همراه با آینده تیره و تار در برابر فعالان اقتصادی انگیزه را برای هر گونه سرمایه‌گذاری از بین برده بود.

    وی با بیان اینکه طبیعی بود در این شرایط حرکت ما زنده کردن امید در فعالان اقتصادی بود، بیان داشت: بنابراین ما با کمک مردم و فعالان اقتصادی توانستیم از آن شرایط عبور کنیم و به یک ثبات نسبی اقتصادی در کوتاه مدت رسیدیم، اما در عین حال سعی کردیم، همزمان با برنامه‌های کوتاه مدت برنامه‌های اصلاح ساختار و بلند مدت را فراموش نکنیم، تا نقش دولت در اقتصاد کم شود و حضور بخش خصوصی پررنگ تر شود و وابستگی به نفت را کم کنیم.
    وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان داشت: راهبرد اصلی ما افزایش توان تولید و تامین مالی کشور و ارتقا شفافیت و انضباط بود که در برخی موارد توفیق داشتیم و در برخی موارد هم توفیقی حاصل نشد.
    طیب‌نیا اظهار داشت: ولی فکر می‌کنم برنامه های تنظیم شده درست است و سعی می‌کنیم ادامه دهیم و به جایی برسیم که این اقتصاد نفتی وابستگی خود را به نفت کاهش دهد.

    برچسب ها