عصر خودرو

ولایتی:‌

پررنگ شدن روابط ایران و فرانسه با قرارداد توتال

عصر بازار- رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که حجم مبادلات ایران و فرانسه ۴ برابر شده است گفت: انعقاد قرارداد وزارت نفت ایران و شرکت توتال نقش بسیار مهمی در توسعه روابط ایران و فرانسه ایفا می کند.

پررنگ شدن روابط ایران و فرانسه با قرارداد توتال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی بعدازظهر امروز -دوشنبه- پس از دیدار «کریستن ماسه» دبیرکل وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با برگزاری نشست سالانه گروهک تروریستی منافقین در پاریس نیز گفت: آنچه که مورد تایید جمهوری اسلامی ایران است توسعه روابط با فرانسه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و بین المللی است، مواردی که در این جلسه دبیرکل وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه برآن تاکید کرد و ما هم بر آن تاکید داریم.
     رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اقدامات خصمانه ای که در پاریس صورت گرفت، مورد مخالفت ماست و طبیعتا میزبانی از تروریست ها و یا کسانی که سابقه تروریستی مثل منافقین دارند، به نفع صلح منطقه ای و بین المللی نخواهد بود.
    ولایتی با اشاره به حمایتی که از داعش توسط برخی از کشورهای غربی شد، تصریح کرد: آثار سوء این حمایت از داعش دامن خود آنها را گرفت و بدون تردید ما در چارچوب موازین اصولی خودمان با کشورها رابطه داریم.
    رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته ظرف مدت گذشته مبادلات ایران با فرانسه 400 درصد افزایش یافته یعنی 4 برابر شده و به خصوص اقدام اخیر بین وزارت نفت و شرکت توتال نقش بسیار مهمی را در توسعه روابط ایران و فرانسه ایفا می کند.
    وی با اشاره به نزدیکی مواضع دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه ای نسبت به دیگر کشورهای غربی، اظهار داشت: در صحبت هایی که با «کریستن ماسه» داشته ام تاکید کردم که ما از تمامیت ارضی سوریه، عراق، لبنان و یمن و کل کشورهای منطقه حمایت می کنیم.
    ولایتی با اینکه در داخل عراق بخشی خواهان جدایی و استقلال هستند تاکید کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران با این تجزیه طلبی ها مخالف است و حتما از تمامیت ارضی و حکومت مقتدر مرکزی حمایت می کند.
    رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دبیرکل وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه هم تاکید بر این داشت که این کشور هم از تمامیت ارضی کشورهای منطقه حمایت می کند.
    ولایتی خاطرنشان کرد: این موارد نقاط مشترک ما با فرانسه است و این کشوراگر از سیاست های خلق الساعه ترامپ تبعیت نکند، قطعا به نفع مردم و آینده فرانسه است.
    رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت: استنباط ما این است که آنها به سمتی می روند که باز هم مستقل تر از آمریکایی ها باشند و این نوع حرکات هم در فرانسه تکرار نشود.

    برچسب ها