عصر خودرو

سومین مصوبه ممنوعیت خرید کالای خارجی

عصر بازار- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اعلام تصویب سومین مصوبه ممنوعیت خرید کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه‌های دولتی در هیات وزیران، گفت: هنوز لیست کالاهای ممنوعه به این سازمان ابلاغ نشده است.

سومین مصوبه ممنوعیت خرید کالای خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی علی آبادی با اشاره به این که هیات دولت ممنوعیت خرید 114 کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه‌های دولتی را مصوب کرده است، اظهار کرد: این مصوبه مربوط به دستگاه‌های دولتی است و مشمول عموم مردم نمی‌شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ گونه ابلاغیه‌ای به سازمان توسعه تجارت ارسال نشده و منتظر هستیم تا پس از ابلاغ هیات دولت اسامی کالاهای مربوطه مشخص شود.

    مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با بیان این که در سال 1393 و 1394 دو مصوبه مشابه در این رابطه وجود داشت، اظهار کرد: در سال 1393 معادل 183 ردیف و در سال 1394 معادل 181 ردیف کالای خارجی مشابه تولید داخل با ممنوعیت واردات توسط دستگاه‌های دولتی مواجه شدند و مصوبه روز گذشته هیات دولت سومین مصوبه در این رابطه است.

    بر اساس این گزارش، هیئت وزیران به ریاست حجت­‌الاسلام والمسلمین روحانی، رییس­ جمهوری روز گذشته تشکیل جلسه داد که در این جلسه، با اضافه شدن تعداد 114 قلم کالا به فهرست کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی دارای ممنوعیت خرید توسط دستگاه­‌های دولتی موافقت شد.

    برچسب ها