عصر خودرو

عربستان به فرودگاه بین المللی ریاض چوب حراج می‌زند

عصر بازار- در حالی که هر روز خبرهای جدیدی از تلاش عربستان برای جبران کسری بودجه خود از محل فروش اموال عمومی به گوش می رسد، این بار سه منبع آگاه از بررسی طرح واگذاری سهام فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض خبر دادند.

عربستان به فرودگاه بین المللی ریاض چوب حراج می‌زند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، این منابع که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، شرکت هولدینگ هوانوردی کشوری عربستان از بانک های سرمایه گذاری داخلی و بین المللی خواسته تا در زمینه فروش بخش قابل توجهی از سهام فرودگاه ملک خالد به این شرکت مشاوره ارائه کنند. به گفته این منابع، احتمالا تا قبل از پایان ماه جولای یک مشاور برای بررسی این طرح انتخاب خواهد شد. دولت عربستان قصد دارد فروش سهام این فرودگاه تا اوایل سال آینده میلادی به اتمام برسد.

    اندازه سهام این فرودگاه، میزان رقمی که می توان از محل فروش آن به دست آورد و اینکه آیا این فروش واقعا انجام خواهد شد یا نه، هنوز به صورت نهایی مورد تصمیم گیری قرار نگرفته است. یک منبع مطلع گفت، انتصاب مشاور بدین معنا نیست که این فروش قطعا انجام خواهد شد و فرآیند بررسی واگذاری این فرودگاه مهم همچنان در مراحل اولیه خود قرار دارد.

    دو منبع آگاه گفتند، سرمایه گذاران احتمالی در این فرودگاه ممکن است شرکت های خصوصی، صندوق های زیرساختی و اوپراتورهای بین المللی فرودگاهی باشند.

    کاهش قیمت جهانی نفت عربستان را وادار کرده که طرح چشم انداز 2030 که هدف آن قطع وابستگی به درآمدهای نفتی است را در دستور کار خود قرار دهد. این طرح توسط محمد بن سلمان، ولیعهد جدید عربستان پیگیری می شود. این طرح شامل خصوصی سازی شرکت هایی نظیر سعودی آرامکو، بورس عربستان و برخی باشگاه های ورزشی است تا به این طریق هزینه های دولت کاهش یابد.

    برچسب ها